וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ככה

עינב שיף

3.7.2009 / 7:00

פעם יוני וולף הופיע בבר מצוות וחתונות, היום ביחד עם Why? הוא אחד השמות הכי חמים באינדי. זה מה שהוא אמר לעינב שיף

יוני וולף, מנהיג להקת Why?, יודע להעריך את החיים ככוכב אינדי. עד כדי כך יודע, שהא לא באמת זוכר את העבודה הכי גרועה שהוא עבד בה, עד שהפך לחביב הבלוגספירה. "העבודה הכי גרועה שלי הייתה כמלצר בקייטרינג", הוא אומר ומיד מתחרט. "יודע מה, לא – זו הייתה דווקא עבודה טובה, התנסות חשובה. העבודה הכי נוראה הייתה כנער ממתקים, שהשם שלו הוא 'נער ממתקים', וככה כל הזמן היו צועקים לי 'נער ממתקים! נער ממתקים!. אבל אתה יודע מה, גם זו הייתה עבודה טובה יחסית. אה, מצאתי! פעם הייתי מופיע בבר מצוות וחתונות. אתה יודע איך זה, ביום חולם שאתה מופיע בפסטיבלים, בלילה עושה חלטורות. אבל גם זה היה יחסית בסדר".

אתה ממש מאמין ב'כל עבודה מכבדת את בעליה'.

"הייתי גם מוכר בחנות פרחים, אבל גם זה לא באמת גרוע וגם בתור ספרן ידעתי איך ליהנות. אני חושב שאפשר לצמצם את התחרות לשני מתמודדים סופיים: מוכר בחנות מוצרי בריאות ופראייר במאפיה"

מי לוקחת?

"המאפיה. זה היה באמת חרא, כל הזמן שמו אותי באזור של הפריזר".

שמונה השנים האחרונות היו דווקא טובות לוולף. ההרכבים הקודמים של וולף, ביניהם clouded, זכו להכרה, הרכבו הנוכחיWhy? גדל וגדל עד שבשנה שעברה יצא "Alopecia" המצוין ופירק את מצעדי האינדי השונים של סיכומי השנה. "כבר שמונה שנים שאני מתפרנס ממוזיקה, וזה ממש כיף", הוא מספר. "אני לא עשיר ממש ואפילו שהמצב בסדר, זו תמיד טרדה מעצבנת. אני חייב להתרוצץ, חייב לזכור מה הוצאתי ומתי, כאילו אני בדיאטה. אני חושב שאנשים מוחקים את המוח שלהם מסמים רק כדי לא להעסיק את עצמם בזה כל הזמן. זה רעיון לא רע".

אבל בינתיים ההייפ רק גדל.

"כן, מאז שההיפסטרים התחילו לאהוב אותנו אנחנו במגמת עלייה. הבאסה היא שבזמן השיא, כל הזמן הייתה לי חברה, כך שאני לא יכול להגיד שזה הביא לנו יותר בחורות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לא מאמין לך.

"טוב, יש ל- Why? דימוי צעיר למרות שאנחנו לא ממש ילדים. אולי זה בגלל איך שאנחנו מתלבשים או משהו, כך שאנחנו נדבקים לצעירות הזו גם עם בחורות, אבל לא במובן הפדופילי. רק 18 ומעלה. כן כן, רק 18 ומעלה" .

עוד תגיעו בטעות למייג'ור לייבל בקצב הזה.

"אני לא ממש רואה את זה קורה. המודל העסקי שלנו הוא להמשיך להסתובב בעולם ולהופיע, שזה משהו שאני מאד אוהב למרות שאנחנו עובדים מאד קשה. אני חייב להגיד שאני לא נהנה מכל האספקטים הטכניים של הטור – כל הזמן או ברכבת, או ברכב או במטוס – זה משגע אותי לגמרי"

מה הדבר הכי מוזר שקרה לך בטור?

"כל יום מתעלה על היום שלפניו: לרכב נגמר הדלק, מתפוצץ גלגל באמצע כביש לשומקום וכו'. אבל הרגע הכי מוזר קורה בכל נסיעה ארוכה. אתה מגיע ממצב שבו אתה יושב בואן שעות ואז יוצא החוצה, מותח את הרגליים ורואה את האנשים שבאו איתך אחרת לגמרי. לזה אני קורה מוזר".


הביקור הקרוב של וולף בישראל, לרגל הופעת Why? במועדון הבארבי בתל אביב ב-15 ביולי, הוא הזדמנות עבורו להצדיק את שמו היהודי. זאת למרות שהוא עצמו לא בדיוק מתחבר לקונספט. "ההורים שלי אמריקאים, הסבים שלי אמריקאים, יש לנו כמה דורות בארצות הברית ובמזרח אירופה ואין ממש קשר לישראל", הוא אומר. "אנחנו בכלל קצת כהים, אז אני לא ממש מבין מה זה אומר. אולי אני הבן של השכן".

אז אתה לא מאלו שנורא חשוב להם לבקר במקומות הקדושים.

"דווקא כן חשוב לי לבקר בישראל. זה בהחלט לא כמו ללכת לצרפת, למשל. אני עדיין לא יודע בדיוק מה זה אומר, אבל זוהי כן נסיעה משמעותית עבורי. בעצם, אני די חצוי".

מדוע?

"לא בדיוק חצוי, אבל מישהו שאל אותי למה Why? לא מחרימים את ישראל ואני מבין את השאלה. זה לא ששקלתי להחרים את ישראל, כי אנשים שבאים להופעה שלנו לא מעורבים בחרא של הממשלה הישראלית. לקהל שלנו אני יכול לומר את הדברים בכנות ובחברות".


בחורף הקרוב ייצא ל- Why? אלבום חדש, "Eskimo Snow". האלבום הוקלט לדברי וולף בזמן העבודה על "Alopecia" ועם זאת מדובר באלבום שונה לחלוטין. "האלבום החדש פראי יותר", הוא מספר. "בעצם, לא פראי כמו שהוא מוזר, עם עיבודים פסיכדליים הרבה יותר מהקודם. אני חושב ש'אלופסיה' הרבה יותר מופנם מהאלבום החדש".

אם המוזיקה שלך הייתה חיה, איך היא הייתה נראית?

"ראש של יען, גוף של כלב רזה וארוך עם רגליים של פיל. וזה לא אומר כלום על הילדות שלי".

Why?* יופיעו בישראל ב-15 ביולי במועדון הבארבי בתל אביב בשעה 22:00. מחיר כרטיס להופעה הוא 160 שקלים. את המופע יפתח הצמד TV Buddahs.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully