וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל לשעבר של הביטלס הלך לעולמו

4.7.2009 / 22:23

אלן קליין שניהל בעבר את הביטלס והרולינג סטונס הלך לעולמו היום (שבת) כשהוא בן 77

המנהל לשעבר של הביטלס והרולינג סטונס אלן קליין הלך היום (שבת) לעולמו בניו יורק כשהוא בן 77, לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר. קליין, רואה חשבון בעברו, עשה את הונו מניהול כמה מהשמות הגדולים בעולם המוזיקה בקריירה בת 50 שנה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

קליין יצר לעצמו שם כמנהל ממולח וידוע לשימצה בעולם המוזיקה. ב-69 הוא נכנס לנהל את עסקיהם של הביטלס, כשפול מקרטני הביע התנגדות למהלך הזה במופגן. המאבק בים מקרטני לשאר החיפושיות, ג'ון לנון, רינגו סטאר וג'ורג' הריסון הוביל בסופו של דבר לפירוק הלהקה. לאחר פירוק הלהקה קליין המשיך לעבוד עם לנון ויוקו אונו וגם ניהל את קונצרט הצדקה בבנגלדש ב-71, בו לקח חלק ג'ורג' הריסון. לכספי הצדקה לקח יותר מעשור להגיע ליעדם בשל בעיות מס מורכבות.

במהלך שנות ה-60 קליין ניהל גם את עסקיהם של הרולינג סטונס ובסופו של דבר רכש את זכויות השירים וההקלטות של הלהקה מאותו עשור. מיק ג'אגר הביע לא פעם את חרטתו על המהלך הזה. קליין ניהל גם את סם קוק ועזר לו להקים לייבל משלו. חברת המוזיקה וההקלטות, ABKCO, בבעלות המשפחה של קליין, ניהלה אמנים כמו מריאן פיית'פול, הקינקס, צ'בי צ'ייקר ועוד.

את דרכו בעולם המוזיקה החל קליין כמנהל הספרים של חברות תקליטים, כשאת הונו הראשוני הוא עשה מלקיחת אחוזים על תמלוגים שלא נגבו עבור החברות הללו.

הלוויתו של קליין תתקיים ביום שלישי הקרוב בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • הביטלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully