וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייסיר אליאס מקבל פרס מלימור לבנת

עינב שיף

7.7.2009 / 10:47

משרד התרבות הכריז על תייסיר אליאס ואנסמבל מיתר כזוכים בפרסים בגובה 60,000 שקלים

המוזיקאי תייסיר אליאס ואנסמבל מיתר הם הזוכים בפרסי ביצוע במוזיקה לשנת 2008 מטעם שרת התרבות, כך הכריז היום (ג') משרד התרבות והספורט בראשותה של השרה לבנת.

אליאס זכה בפרס בגובה 50,000 שקלים על שם פרנק פלג על " פעילות מרשימה ברמה גבוהה רבת שנים", כפי שנכתב בהודעת הפרס. "אליאס הוא מוזיקאי מחונן, הפועל שנים רבות על הבמות החשובות ביותר בארץ ובעולם. כנגן עוד וכינור, הוא נחשב לאחד מן הבולטים בתחום המוזיקה האמנותית הערבית", קבע חבר השופטים בראשות מיכל זמורה–כהן. "יזמותיו של תייסיר אליאס, במסגרת הרכבים שונים ומגוונים שאותם ייסד ובהם השתתף, תרמו תרומה מכרעת לגיבושה של לשון מוזיקלית רב-תרבותית הניזונה ממקורות מגוונים - מזרחיים ומערביים - היוצרת אמנות אוניברסאלית חוצת גבולות ועמים"

בפרס על שם עדן פרטוש לביצוע מצטיין של יצירה ישראלית זכה אנסמבל מיתר, בראשות הפסנתרן עמית דולברג. האנסמבל זוכה בפרס בסך 10,000 שקלים על ביצוע היצירה סיבי השקט שכתב ישראל אלירז ללחן של ינעם ליף. "אנסמבל מיתר בלט באופן מיוחד ברמתו המקצועית-טכנית, בשילוב של הכלים והקול, בזרימה המוזיקאלית ובמגוון הצבעים שנוצר. בביצוע יצירתו של ינעם ליף לטקסט של ישראל אלירז "סיבי השקט", הצליח האנסמבל ליצור שיאים ביצירה מורכבת אך שלווה, בעלת טקסט פיוטי ועמוק", קבע חבר השופטים בראשות מירה זכאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully