וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים לאליהו הכהן

עינב שיף

7.7.2009 / 15:01

הפורום לשימור הזכרון האודיו-ויזואלי בישראל העניק לחוקר הוותיק פרס מפעל חיים על פועלו למען שימור ומחקר הזמר העברי

אליהו הכהן יקבל פרס מפעל חיים על מחקר ושימור הזמר העברי. הכהן, מנהל חטיבת המערכות הפיננסיות של חברת י.א מיטווך ובניו (נציגת NCR בישראל), יקבל את הפרס במסגרת הכנס השנתי החמישי של הפורום לשימור הזכרון האודיו-ויזואלי בישראל שייערך במהלך פסטיבל הקולנוע בירושלים, הנפתח בסוף השבוע הקרוב.

הכהן הוא זוכה פרס אנגל לחקר המוזיקה העברית ופרס הרצל לקידום ערכי הציונות. במהלך השנים הכהן אסף, מיין וקיטלג אלפי שירי-זמר עבריים שנכתבו מראשית ההתישבות בארץ ישראל ולאחר מכן חקר את ההקשר החברתי, האידיאולוגי וההיסטורי של השירים. בנוסף, הכהן ערך במהלך השנים עשרות תוכניות רדיו וטלויזיה והוא עורך ומנח?ה בכל רחבי הארץ, מופעים בהם הוא משל?ב הסברים על תולדות היישוב ועוללות מתולדות הזמר העברי.

יש לציין כי שימור ואירכוב המוזיקה הישראלית הוא אחד הנושאים הבעייתיים בתרבות המקומית. בניגוד לעולם הספרות למשל, אין כרגע מוסד המחייב שליחת עותקי אלבומים אשר יצאו בישראל לשימור בארכיון לאומי כלשהו. בשל כך, אובדים עשרות שירים ואריכי נגנים שיצאו בישראל.

הכנס השנתי החמישי של הפורום לשימור הזיכרון האודיו-ויזואלי בישראל ייערך ביום שישי הקרוב, ה-10 ביולי, מהשעה 09:00, במרכז הכנסים ע"ש קונרד אדנאואר במשכנות שאננים בירושלים. הכנס יוקדש השנה ליוזמות שימור והנגשה של ארכיונים בארץ ובעולם. בין השאר ידברו בכנס יושב ראש שדולת התרבות, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, שיחה עם מודי בר און וענת זלצר על הסדרה "תל אביב" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully