וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהו יום אבל לקולנוע הישראלי"

עינב שיף

7.7.2009 / 19:25

תעשיית הקולנוע הישראלי בהלם כתוצאה מהפלת חוק הקולנוע על ידי האופוזציה. "מדובר בחדלי אישים", אמר יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון

אנשי תעשיית הקולנוע הגיבה בהלם להפלת חוק הקולנוע בכנסת על ידי סיעת קדימה, שמשמעותו שהסכום בסך 67 מיליון שקלים, שהיו אמורים לעבור לקולנוע הישראלי במסגרת הסכם רב שנתי, לא יעבור.

"זה היה אמור להיות סגור", הגיב בזעם יושב ראש איגוד הבמאים, רני בלייר בשיחה עם וואלה! תרבות. "היה מחטף של אנשים שאין להם אחריות ואין להם שום הבנה של מה שהם עשו. אין לי מושג מהם המניעים הילדותיים של המהלך הזה. מה שברור הוא שהם החזירו את הקולנוע הישראלי לשנות ה-70. זו בושה וחרפה לאנשים שהיו פעם שרי חינוך ועסקו בועדות תרבות. אנחנו מבקשים מהשרה לימור לבנת שתעלה שוב את הצעת החוק הזו ומבטיחים לה שהשערוריה הזו לא תקרה שנית".

כיצד תעשו זאת?

"אנחנו נגרום לחברי הכנסת להבין שהם עשו פשע לחינוך והתרבות, אחרי שעבדו על ההצעה הזו במשך שנה וחצי. זהו אחד החוקים הכי חשובים שהממשלה הצליחה לאשר. אני לא מצליח להבין את ההתנהלות הזו".

השרה לבנת הגיבה לדברים ואמרה כי "ענף הקולנוע בשיא תנופתו בארץ ובחו"ל הוכשל היום בחוסר אחריות על-ידי קדימה שלא ראתה לנגד עינה את חשיבות החוק והשלכותיו המיידיות על תעשיית הקולנוע בישראל. ההחלטה שהעבירה קדימה תמית אסון על תעשיית הקולנוע על כל זרועותיה שזכתה עד כה להישגים רבים".

"המצב הוא מאד פשוט. זו קטסטרופה, כאוס שלקח אותנו 30 שנים אחורה בגלל חדלות אישים של חברי כנסת", אמר מוש דנון, יושב ראש איגוד המפיקים. "כל חבורת קדימה שהצביעה, מנסה לשחק משחקים ילדותיים על הגב של הקולנוע הישראלי המצוין. מי היא דליה איציק בכלל שתנכס את הקולנוע לידיים שלה. זו פשוט בושה. מי נתן להם את הזכות לנכס? עד שהגענו ל- 67 מיליון האלו, עד שיש עתיד ברור ומסודר ומאורגן? בגלל קטנונויות מטופשת של אופוזציה וקואליציה? זו כל כך מאכזב שאלו הנציגים שלנו בכנסת.

מה הצעד הבא שלכם?

"אני עכשיו מדבר עם כל שהוא נתמך מועצת הקולנוע. כולנו נעשה בלאגן, אנחנו נעשה מלחמה חריפה עד זוב דם. הם נפלו עלינו במקום הלא נכון. שאת הבעיות שלהם יעשו במקומות אחרים ולא על הגב שלנו. אנחנו אבלים היום, זהו יום אבל".

"אנחנו מגיבים בזעם ענק ובכעס אמיתי", אמר כתריאל שחורי, יושב ראש הקרן החדשה לקולנוע. "המשמעות היא שבמצב הנכון לרגע זה, כל מה שקשור להעברת הכספים אלינו, כל המהלך האופרטיבי שאמור להמשיך לפעול, לאפשר לנו את השקט היצירתי והתעשייתי שכל כך הרבה עמלנו למענו – הם חיסלו כהרף עין. במקום שנמשיך בהפקות, אנחנו מתחילים בקרב מחודש. אנחנו נתנו התחייבות למפיקים, פעלנו על מצב מסוים. מה נעשה עכשיו?!"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הח"כים אמרו שמגיע לכם 200 מיליון שקלים, ולכן הפילו את ההצעה

"מגיע לנו מאתיים מיליון? כשהם היו בקואליציה, נתנו לנו מאתיים מיליון? האופק היה חשוב לנו, עכשיו הם פשוט הכניסו אותנו למערבולת"

ומה הצעד הבא?

"הצעד הבא? בשעות הקרובות, עד לקראת חצות, נתארגן ביחד, לא נוותר ופשוט נצא למלחמה. זה קרב על החיים שלנו. יש לנו מה להציג, אנחנו לא באים בידיים ריקות ואם מישהו חושב שהוא יעצור את התנופה שבו הקולנוע הישראלי נמצא, אז הוא ייתקל בקרב אמיתי וברעש ענק"

"בגדול, דליה איציק עשתה המון נזק כשהייתה שרת התקשורת", הגיב מארק רוזנבאום, מהיוזמים הבולטים של חוק הקולנוע בשיחה עם וואלה! תרבות. "שתהרוס את התרבות בארץ, שיבושם לה. היה לנו הסדר עם האוצר, זה נראה לנו לגמרי בטוח, נקווה שהקואליציה תתאפס ואם לא – נצטרך לפעול בהתאם. זו בדיחה, מדובר באנשים מאד לא רציניים ואני אומר את זה בעדינות. אני בטוח שבסופו של דבר דברים יסתדרו והחוק יעבור, על אפם וחמתם של הורסי התרבות בישראל".

מטה מאבק היוצרים הגיב גם הוא לנושא ואמר כי "מצער הדבר שהקולנוע הישראלי נפל אף הוא קורבן לקטטות קטנוניות בין קואליציה ואופוזיציה ותעשייה שלמה התלויה ממילא על בלימה תרד לטמיון בגלל העדר בגרות פוליטית וחוסר יכולת להבחין בין עיקר וטפל".

יושב ראש מועצת הקולנוע, השר לשעבר מיכה חריש הגיב לדברים ואמר כי יכנס התייעצות דחופה של מועצת הקולנוע כדי לבדוק כיצד ניתן להחזיר את תיקון הסעיף בתקציב בכל זאת לדיון בכנסת. "אני חושב שמדובר בדבר חמור ביותר. היה ביטוי רחב מאד של קונצנזוס על החוק הזה, אני לא מבין איך זה נפל על משחקים מטופשים, זו ממש חוסר אחריות. הדבר הכואב ביותר הוא שאין בהתנגדות להסכם שום נימוק ענייני שנוגע לקולנוע. אני מסתכל על זה כיושב ראש מועצת הקולנוע וכואב לי פשוט הלב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully