וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חסון: "אם אנשי הקולנוע יבקשו - אתמוך בהצעת החוק של משרד התרבות"

עינב שיף

8.7.2009 / 18:57

לאחר שהפיל את הצעת החוק של השרה לבנת, הגיש חבר הכנסת חסון בעצמו הצעת חוק להגדלת תקציב הקולנוע אך אמר "אעשה כל מה שמייצגי הקולנוע הישראלי יבקשו ממני"

הפארסה סביב חוק הקולנוע נמשכת. לאחר שאמש היה בין הגורמים להפלת הצעת החוק הממשלתית, הגיש היום (ד') בעצמו חבר הכנסת יואל חסון ממפלגת "קדימה" הצעת חוק לתיקון חוק הקולנוע. בהצעה מבקש חסון להגדיל את תקציב הקולנוע ל-100 מיליון שקלים לשנה בחמש השנים הקרובות, במקום הצעת החוק הממשלתית המבקשת להגדילו ל-67 מיליון שקלים לשנה בלבד.

עם זאת, החל חסון להראות סימנים של נסיגה מול התגובה הנזעמת של תעשיית הקולנוע בעקבות הפלת ההצבעה אמש: "חשוב לי להגיד שאם מחר האנשים שמייצגים את הקולנוע הישראלי יבקשו ממני לתמוך בהצעה של 67 מיליון השקלים - אמליץ לסיעה לעשות זאת ואני מאמין שהסיעה תקבל את המלצתי ותצביע בעד החוק", אמר חסון לוואלה! תרבות. "כרגע, אני מתכוון להגיש בכל מקרה את הצעת החוק שלי ולהביא אותה להצבעה.

ואם היוצרים יבקשו ממך להסיר את הצעת החוק שלך?

חסון: "אעשה מה שטוב לקולנוע הישראלי"

בינתיים, ראש עיריית חיפה ויוזם חוק הקולנוע המקורי, יונה יהב, מגנה את המהלך של חסון ואיציק אמש, כשהדברים מקבלים משנה תוקף בשל היותו חבר בכיר במפלגת קדימה. "זה היה ממש טיפשי", הוא אומר לוואלה! תרבות. "מיכה חריש פנה אליי ואני מתכוון לדבר עם ציפי לבני בנושא כדי שהתיקון יעבור. אם הייתי יודע שכך יהיה, הייתי מגיע לכנסת ומדבר בעצמי. יש נושאים שדרכם אתה לא דופק את הקואליציה, זו הייתה שטות. ירינו לעצמנו ברגל".

גם היוצרים לא ממש מתרשמים מהצעת החוק של חסון ומבקשים ממנו שישמור את אהבתו לקולנוע הישראלי עבור הצעת החוק שעוגנה בהסכם עם משרד האוצר. "אנחנו מודים לקדימה על דאגתם הרבה לתרבות והקולנוע הישראלי", אמר בציניות יושב ראש איגוד הבמאים, רני בלייר בשיחה עם וואלה! תרבות. "אנחנו נשמח ואנחנו מבקשים שיתמכו בהצעת שרת התרבות לימור לבנת, שתוגש בקרוב ואם הוא נכון להגדיל את חוק הקולנוע, שיעשו את זה אחרי החקיקה. אנחנו שמחים שהם התעשתו והם מבינים שהם טעו. חבל שעשינו את הדרך עד לכאן, בזבזנו הרבה זמן יקר ואנרגיות בגלל המשחק המטופש הזה".

"זה נורא נחמד לקדימה להגיד את זה היום", גיחך כתריאל שחורי, יושב ראש הקרן לקולנוע. שחורי אמר את הדברים לוואלה! תרבות מיד עם צאתו מפגישה עם שרת התרבות לימור לבנת, שלדבריו התייחסה לנושא ואמרה כי תגיש את ההצעה מחדש בקרוב. "את המשא ומתן הקשוח והמייגע ניהלנו לפני מספר חודשים מול מפלגת קדימה ומול שר אוצר ממפלגת קדימה. למה הם לא באו אז והציעו 100 מיליון? הם היו בשלטון, למה לא קפץ עלינו אף אחד? עכשיו, במקום להתמקד ביצירה, אנחנו צריכים למקד את כל האנרגיות בעניין המצער הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully