וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: "נקים לובי למען היוצרים"

עינב שיף

9.7.2009 / 15:22

בשיחת טלפון בין לשכת לבני לגורמים בתעשיית הקולנוע אמרה יושבת ראש האופוזיציה כי "עמדת קדימה היא שמגיע לקולנוענים יותר", אך בכל זאת תתמוך בהצעת החוק של לבנת אם יתבקשו

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני שברה שתיקתה בנושא סערת חוק הקולנוע, שהופל לפני יומיים על ידי חברי מפלגת "קדימה" בראשה היא עומדת. בשיחת טלפון של אנשי לשכתה עם גורמים בתעשיית הקולנוע נאמר ליוצרים כי "כי עמדת קדימה היא כי לקולנוענים מגיע תקציב גדול יותר מזה שהוצע להם על ידי הממשלה".

"עם זאת", נאמר שם, "במידה שהקולנוענים יבקשו מקדימה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית, קדימה תעשעה כן. כמו כן, אנשיה של לבני אמרו כי הם יקימו לובי למען היוצרים".

הדברים מגיעים לאחר שהיום (ד') פרסמו האיגודים והקרנות הנאבקים למען חוק הקולנוע מכתב פתוח ללבני, בו הם קוראים לה להשמיע את קולה בנושא. "איננו מבינים מה גרם למי שהיתה יו"ר הבית ושרת תקשורת להתנהג בצורה כה חסרת אחריות", נאמר במכתב. "נשגב מבינתנו כיצד היא וחבריה אינם מבינים שיש עניינים שהם ברומה של מדינה ואינם יכולים ליפול קורבן לעימותים פוליטיים וכיפופי ידיים בין אופוזיציה לקואליציה".

"קולך שלך. כיו"ר המפלגה הגדולה בכנסת, כיו"ר האופוזיציה וכמי שביקשה את אמון הציבור רק לפני חודשים ספורים כדי להיבחר לראשות הממשלה וגם כמי שאנחנו מחשיבים לשוחרת תרבות, אנו רוצים לדעת מה עמדתך ביחס לחוק הקולנוע ומה דעתך על המחזה המיותר שהתרחש שלשום בכנסת", לשון המכתב.

המכתב מגיע למרות שכבר אמש הודיע חבר הכנסת יואל חסון כי "קדימה" תצביע בעד החוק אם תתבקש על ידי אנשי הקולנוע. היום עדיין אמורה לצאת תהלוכת אבל לאור נפילת החוק מסינמטק ירושלים בשעה 18:00.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully