וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נולדים כאן במאים חדשים"

עינב שיף

12.7.2009 / 7:01

ערוץ 24 ישדר הערב קליפים שנוצרו על ידי תלמידי בצלאל. דן תורן, יוזם הפרויקט, מספר על התוצאות, האכזבות וגם על האלבום החדש שניתן להורדה חינמית לגמרי

ערוץ 24 יקרין הערב (א') בשעה 22:00 קליפים שנוצרו על ידי תלמידי בית הספר לאמנויות בצלאל בירושלים. התלמידים כולם לומדים בקורס וידאו קליפים בבית הספר, אותו יזם היוצר דן תורן המלמד במוסד הוותיק. "הייתי נקרא לראות עבודות של מסיימים ונתקלתי בעבודות גמר שהן קליפ לקטע אינסטרומנטלי איסלנדי, שלא ביקש אישור מהלהקה ואף אחד מהמורים לא התייחס לבעיה שזה לא באמת קליפ במובן המסורתי שלו", אומר תורן לוואלה! תרבות. "הרי זה לא נעשה בשביל האמן, אז מדוע להתייחס לזה כקליפ?"

הצעד הבא היה הקמת הקורס בבצלאל וניצול הקשר בין תורן למוזיקאים ישראלים הזקוקים לקליפ לבין הסטודנטים בבצלאל בנוסף לחניכה של במאים מוכרים בתעשייה כמו יונתן ורדי ורעי ורנר. התוצאה היא קליפים לאמנים כמו עמיר לב, תמר אייזנמן, מאור כהן, אטליז וגם – אמנים שלא היו מרוצים כל כך. "התנאי לעשיית הקליפ הוא הסכמה מוחלטת של האמן לתוצאה הסופית", אומר תורן, "ובהחלט היו אמנים שלא היו מרוצים מהתוצאה הסופית וזה המון כאבי לב, המון בכי. זה גם קורס מאד קשה, תחשוב שהם רגילים לעבוד במשך חודשיים על פריים של 30 שניות וכאן הם עובדים ארבעה חודשים על משהו שהוא פי 8 בגודל, אבל העיקר שנולדים במאים חדשים".

לצד שידור זה, מוציא תורן בימים אלו אלבום חדש, "מילים נוזליות", שניתן להורדה חינמית לגמרי באתר שלו (הלינק למטה). את האלבום הקליט תורן עם הראל שרייבר ופיטר רוט. "אין לאלבום הזה קיום מבחינה פלסטיקית", אומר תורן. "ניסיתי להוציא אותו בחנויות ספרים, אבל גם הם הסתכלו עליי כי נפלתי מהחלל. אבל נתתי כבר אלבום אחד להורדה חינם, לפני רדיוהד. אני כבר לא במצב של להוכיח משהו ואני בטוח שזה יגיע לאנשים".

הקליפים ישודרו בערוץ 24 הערב (א') בשעה 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully