וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא ננוח"

עינב שיף

13.7.2009 / 16:16

תעשיית הקולנוע מברכת על העברת התיקון לחוק הקולנוע בקריאה ראשונה, אולם מתכוננת לקרבות הבאים. השרה לבנת: "הקולנוע הישראלי חשוב יותר משיקולים פוליטיים צרים"

"זה ניצחון גדול", אמר רני בלייר, יושב ראש איגוד הבמאים עם אישור הצעת החוק. "אני מרגיש שזה יום גדול להצהרה שהקולנוע הוא השגריר הכי חשוב וכולם הבינו את זה. אני מקווה שמעכשיו והלאה, כולם יבינו שגם מסך הטלוויזיה בסכנה גדולה. לכל 60 המצביעים בעד, להיאבק איתנו בעד מסך טלוויזיה תרבותי ואיכותי, מורכב ומעניין. אנחנו נסמך להצעה של מאה מיליון, כל מי שרוצה לתת יותר כסף לתרבות הישראלית – אנחנו נשמח".

"אני מברכת את אנשי קדימה על שהם אוהבי תרבות אמיתיים", אמרה דורית ענבר, מנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. "אני שמחה שכנסת ישראל הבינה את חשיבות תחום הקולנוע, גם לתרבות הישראלית וגם כשגרירה בעולם והתגייסה לתמוך בתעשייה הזו ואישרה את התקציב שהוסכם עם האוצר. אני מקווה שבשנה הבאה התקציב הזה יגדל, כיוון שכל שקל שמושקע בקולנוע בישראל, מניב תשואה עצומה בכסף ובשווה ערך כסף לתעשייה הישראלית, התרבות הישראלית והשם הישראלי בחו"ל".

"זה ממש נפלא", אמר מוש דנון, יושב ראש איגוד המפיקים. "אנחנו מברכים על התעשתות חברי הכנסת". "אנחנו לא ננוח", מודיע יושב ראש הקרן לקולנוע ישראלי, כתריאל שחורי. "ננצל את המומנטום להמשך המאבק בנושאים אחרים". אילן דה פריז, מנכ"ל סינמטק ירושלים אשר נמצא בעיצומם של אירועי פסטיבל ירושלים היה מאושר למשמע התוצאות. "זה מרגיע את כולם, כולם חיכו במתח. עכשיו הדברים בסדר גמור".

שרת התרבות, שהותקפה והשיבה בחריפות לחברי הכנסת דליה איציק ויואל חסון, מסרה כי "הקולנוע הישראלי חשוב יותר משיקולים פוליטיים צרים ועם השלמת התיקון לחוק הקולנוע נוכל להבטיח את המשך פריחתו של הקולנוע הישראלי שמביא כבוד רב למדינת ישראל בעולם כולו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully