וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פרס ספיר, יש פרס ברנשטיין

עינב שיף

14.7.2009 / 15:03

הסופרת רונית מטלון, שהפסידה את פרס ספיר על חודו של קול, זכתה בפרס ברנשטיין על ספרה "קול צעדנו". פרס גם לעיתונאית שירה סתיו

הסופרת רונית מטלון והעיתונאית שירה סתיו הן הזוכות בפרס ברנשטיין לשנת 2009. מטלון, שהפסידה את פרס ספיר על חודו של קול, זכתה בפרס היוקרתי בסך 50,000 על ספרה "קול צעדינו". "'קול צעדינו' הוא רומן חשוב באמת" מנמקים השופטים, פרופ' מיכאל גלוזמן, פרופ' חנן חבר וד"ר אורית מיטל. "הנאמנות של מטלון למעשה הספרותי מוחלטת. בעידן שבו הטעם הספרותי מושפע מרשימות רבי מכר היא אינה פוזלת לרגע על הפופולארי".

שירה סתיו זוכה בפרס בסך 15,000 שקלים על מאמרי הביקורת הספרותיים שלה בעיתון "הארץ". השופטים, דניאל בלוך, טלילה בן זכאי ואליעזר דר-דרזנר, כתבו בנימוקים לבחירתם "כתיבתה הביקורתית של שירה סתיו היא בהירה, עניינית, מעניינת ובלתי מתנאשת. גם ביקורת שלילית מנומקת היטב, בצורה מכובדת שאינה פוגעת בכבוד היוצר ולא בסגנון הכיסוח המתנשא הנהוג לא פעם בשדה הביקורת".

פרס ברנשטיין מוענק על קרן ברנשטיין להענקת פרסים ספרותיים. הפרס מנוהל על ידי התאחדות הוצאות הספרים בישראל, ובעבר העניק פרסים לסופרים כמו אסף שור ולמבקרי ספרות כמו אריק גלסנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully