וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו-קו! מי שם?

15.7.2009 / 5:10

במשך שנים ניסתה וואלה! תרבות להתקבל לקו קלוקס קלאן והיו לה מספיק סיבות טובות. הנה חמש מהן

"אחי, איפה אתה". אסור להשתמש
"אחי, איפה אתה"/אסור להשתמש

"אחי, איפה אתה?"

אחרי שהיתה נשואה במשך שנים ארוכות לאוורט הנוכל, פני מק'גיל רוצה להתחתן עם ברנש שיתגמל אותה כספית. לשם כך היא נענית לחיזוריו של איש העסקים והמועמד לראשות העירייה הומר סטוקס, שבזמנו החופשי חבר - ללא ידיעתה כמובן - גם בארגון כל-אמריקני העונה לשם קו קלוקס קלאן.

"אחים! הו, אחים!" הוא קורא במהלך טקס שגרתי. "נתכנסנו כאן כולנו, לשמר את התרבות והמורשת המקודשת שלנו! אנחנו מתכוונים לעקור את הרשע מהשורש לפני שהוא חונק את פרח התרבות והמורשת שלנו! ואת הנשים שלנו, בואו לא נשכח את הנשים, חברים. הן מצפות מאתנו להגנה! מכהי עור, יהודים וכל מתחכמים האלה, שאומרים שמוצאנו מהקוף. ואחרי כל זה, בואו נתלה לנו איזה כושון!".

FLETCH LIVES, צ'בי צ'ייס. אסור להשתמש
FLETCH LIVES, צ'בי צ'ייס/אסור להשתמש

"Fletch Lives"

בחלק השני של קומדיית האייטיז מגיע העיתונאי חובב הלייקרס פלטש (צ'בי צ'ייס בעוד תפקיד נשכח) לדרום ארצות הברית בניסיון לשים יד על אחוזה מתפרקת שקיבל בירושה. כצפוי, השכנים אדומי הצוואר אינם מתלהבים ומחליטים להמיר סתם עוד ערב משעמם של גילוי עריות בשריפת צלב עסיסית במטרה להבריח את צ'ייס חזרה לקליפורניה.

דייב שאפל – Frontline - Clayton Bigsby. אסור להשתמש
דייב שאפל – Frontline - Clayton Bigsby/אסור להשתמש

דייב שאפל - "Clayton Bigsby"

קלייטון ביגסבי הוא אפרו-אמריקאי עיוור, שגדל כלבן בבית יתומים לילדים עיוורים, פשוט כי בעיירה הדרומית ממנה הגיע, לאף אחד לא היה לב לספר לו שהוא כושון. גם כשהוא החליט להפוך לאחד המנהיגים של העליונות הלבנה ולכתוב ספרים בגנות הכושונים, הצהובים ושאר גזעים נחותים, שונאי האדם הצבעוני מצאו בליבם חמלה כלפי הניגר המבולבל. כמה מתבקש מקומיקאי סאבטקסטי מבריק כמו שאפל, שביום שקלייטון מגלה שהוא שחור, הוא מתגרש מאשתו כי היא אוהבת כושים.

אוכפים לוהטים , מל ברוקס. אסור להשתמש
אוכפים לוהטים , מל ברוקס/אסור להשתמש

"אוכפים לוהטים"

אין מי שיודע לערבב כושים, מצנפות מחודדות, נשים לבנות ובקר משתולל בותיקן כמו הבמאי היהודון הותיק מל ברוקס. קלאסיקה גזענית וקורעת שנשכחה מעט, אולי בגלל סצינת ההפלצות המיתולוגית מהסרט שהשתלטה על הזיכרון הקולקטיבי.

KKK בסאות'פארק. אסור להשתמש
KKK בסאות'פארק/אסור להשתמש

סאות'פארק – "Chef Goes Nanners"

החיבור בין אריק קרטמן לבין האידיאולוגיה הקו קלוקס קלאנית מתבקש, אבל אלו הם דווקא נד וג'ימבו חובבי הנפצים, שחדרו לעוטי המצנפות בשם שימור ההיסטוריה המונצחת על דגלה של סאות'פארק. בסופו של יום היו אלה חברי העליונות הלבנה שלימדו את העיירה לקח מעוות על גזענות: זה לא גזעני לתלות איש שחור, אם יש עוד איש שחור שתולה אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully