וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההוא מהזה: ז'לקו אבנק

גיא שמי

15.7.2009 / 12:12

מלהקים איש עסקים מושחת, עורך דין או חוקר משטרתי? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי מציעה לכם את ז'לקו אבנק

ז'לקו אבנק נולד בסלובניה ב-1957 אך התחנך בלונדון, שם סיים לימודי משחק בשנת 1980. למרות זאת, בשלל הסדרות ב הן הופיעו פני הירח שלו, דוגמת "מקום אחר", "פרקליטי ל.א", "תיקים באפלה", "פרייז'ר" וכמובן "רצח מאדום לשחור" ו"אוז", הוא הפגין מבטא אמריקאי מושלם. דווקא כאשר שיחק את האיש הרע ב-"24", אפשר היה לזהות בדיעבד מחווה למבטא המקורי שלו, שקיבל ביטוי מאוחר יותר גם ב"גיבורים" וב"דם אמיתי". ז'לקו הוא נמוך קומה ובעל מראה איש עסקים כל עוד הוא בחליפה. לעיתים קרובות הוא משחק איש עסקים מושחת, לפעמים חוקר, בלש, מדען, סוכן FBI א עו"ד, אולם כמעט תמיד הוא הולך לאיבוד בקאסט גדול הכולל שחקנים מוכרים יותר. זה קרה לו בין היתר בסרטים כמו "ים של חברים", "תביעה אזרחית", "המועמד ממנצ'וריה", מת לחיות 4", "דוגוויל", "חניבעל" ו"ברוז'". הנה עוד ארבעה סרטים בהשתתפותו, שלושה מהם מבוססים על סיפור אמיתי ומשום מה בשניים מהם הוא משתף פעולה עם ריצ'ארד גיר ועל כך סליחה.

דוני ברסקו - המפעיל

ג'וזף פיסטון (ג'וני דפ) סוכן שתול של ה-FBI, הצליח להסתנן עמוק אל תוך המאפיה הניו יורקית בשנות השבעים והעולם סביבו נראה לו יותר ויותר הגיוני (בניגוד לחייו האמיתיים, שם הוא נשוי לאן הייש). בעיה נוספת שעולה, היא שחברו החדש "לפטי" (אל פאצ'ינו בתפקיד מצוין ומאוד לא אופייני לו), ש"ערב לו" נאלץ בסופו של דבר לשלם את המחיר כאשר זהותו של "דוני ברסקו" מתגלה. טים קרלי (אבנק), סוכן אפור ומאוד לא איטלקי למראה, הוא זה שמבשר ללפטי ולחבריו אודות השתול שהסתובב איתם בזמן האחרון ואף מצויד בתמונות להוכיח את טענתו. מוקדם יותר בסרט, הוא מנסה ללמוד קצת "דיאלקט מאפיוזי", כאשר הוא וחבריו מתשאלים את הסוכן פיסטון אודות המונח: "Forget about it!".

בלאק הוק דאון - הצופה

123 חיילים נכנסו למוגדישו, סומאליה, בשלישי באוקטובר 1993, בכדי לתפוס שני סגנים של שר המלחמה הסומאלי. המבצע, שהיה אמור לארוך גג חצי שעה לא צלח והכמעט שעתיים של הסרט זה מה שקרה להם כאשר התכנית כשלה. "בלאק הוק דאון" הוא תהום שלא נגמרת של שחקני משנה. יש שם אולי שלושים שחקנים פוטנציאלים למדור, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים ולרובם משפט אחד או שניים. הרל (אבנק) הוא יוצא מן הכלל מכמה סיבות: הוא לא טס בבלאק הוק, כי אם בדיפנדר קטן, בטווח בטוח מעל העיר הנלחמת וישנה הרגשה שהוא מרוצה מריחוקו היחסי. אולם היות והוא זה שמקשר את הלוחמים עם המפקדה, יוצא שהוא גם הקריין של הסרט וגם אם אנחנו לא מבינים את מצבנו המדויק מול הסומאלים, אנו מקבלים ממנו הסברים תכופים בדמות דיווחים שוטפים. בסצנה הראשונה בה מבינים כי הפעולה הסתבכה, הוא זה שנוקב בשם הסרט, משולב בדיווח מצער.

התרמית - הבוס הצעיר

קליפורד אירווינג (ריצ'ארד גיר), סופר כושל שזה עתה קיבל תשובה שלילית מהוצאת הספרים שלו, מחליט לכתוב את האוטוביוגרפיה של המיליארדר האקסצנטרי הווארד יוז, למרות שמעולם לא דיבר עמו, או השיג את הסכמתו. היות ויוז הוא אדם מאוד פרטי ומעט משוגע, מצליח אירווינג למכור את שקריו למו"ל מבלי לעורר חשד גדול מדי. ראלף גרייבס (אבנק) כוכב עולה בחברת ההוצאה לאור, הוא הראשון ששם לב שמשהו לא כשורה עם אירווינג ומחליט לפקוח עליו עין. אולם אירווינג הוא ממזר לא קטן והוא עתיד לפתוח פה גדול ומסריח על גרייבס, אל מול הבוסים שלו ובכך לדחות - אפילו במעט - את הקץ. גרייבס בגילומו של אבנק הוא איש קטן ומעצבן, הוא האויב הברור של הגיבור שלנו ולכן, כשהוא ננזף, אנו מתמלאים נחת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בוגדת - החוקר

חייהם הלכאורה נוחים של זוג נשוי ומצליח, אד סאמנר (ריצ'ארד גיר) ואשתו קוני (דיאן ליין), מתערערים, כאשר פול מרטל (אוליביה מרטינז), מוכר ספרים צרפתי חתיך וצעיר, חובש לקוני את הרגל לאחר שמעדה ליד ביתו ובין השניים מתפתח רומן. עד מהרה מגלה אד את מעשיה של אשתו, הולך לשוחח עם מכרה החדש ובטירוף חושים וקנאה, עושה מעשה ממנו אין חזרה. את הבלש דין (אבנק) אנו פוגשים כאשר הוא מגיע לחפש אחר מרטל שנעלם באופן מסתורי. הוא שואל שאלות רגילות, אולם אד וקוני שנאלצים בפעם הראשונה להתמודד עם שלל מעשיהם, מעוררים את חשדו. "בוגדת" מתרכז בעיקר בזוג ורוב הדמויות מסביב הן די בנאליות. מהבחינה הזו, דין הוא דמות די סמלית, אבל הוא עדיין מסמל את החוק ומהרגע שהוא מופיע, די ברור איך הסיפור יסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully