וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת עריק

17.7.2009 / 7:57

2 גנרלים איראנים רוצים לערוק למערב וסומכים על מארק מקוי והחברים שיעבירו אותם צד בשלום. קל זה לא הולך להיות

פברואר 2007. סיימתי את השירות מזמן. סטיב מגיע אלי הביתה. לא לכולם יש את הפריבילגיה, אבל סטיב יכול מתי שרק ירצה. בוא לעזור. צריכים עזרה. פשוט וחד.מסוס ותיק כמוני צריכים עזרה רק במבחן הישימות. הצוותים מציגים את התוכניות ואני אמור למצוא את החורים; לאשר אם יש סיכונים סבירים, או לפסול במקרה של כישלון אפשרי מעל גבול מסוים. זה לא רק אחוזים והסתברות. יש מיקרים של 60 אחוז הצלחה משוערת, או כל מקרה פחות ממאה אחוז פשוט לא עובר.תמיד הסברתי בחניכה שאם אתה זורק תינוק מיד ליד ממרחק שלושה מטר, 99 אחוז שהכול יהיה בסדר. אבל האחוז האחד של כישלון יכול להוביל לתוצאה בלתי נסבלת.

הגעתי למשרד. סוכן בכיר שלנו היה בקשר רציף עם 2 גנרלים איראנים למעלה משנה. שעת החיתוך - החלטה סופית לגבי עריקה, או ניתוק מגע - הגיעה. היו לנו שני מקורות שונים. לכל אחד מהם הייתה תזה אחרת. אחד מהם טען שיש חילוקי דעות בין הגנרלים, אפילו משבר גדול. נשותיהם היו בקשר הדוק וחתול שחור עבר בניהם. הרקע - רומן של אחד מהם עם סוכנת נדל"ן.

לילה שלם שמענו סקירות מטובי האנשים בכל התחומים. לבסוף צמצמנו את הדילמה לנקודה אחת: האם להמתין או האם להפעיל את התוכנית עם אחד מהם בלבד? היתרון: טובה ציפור ביד משתיים על העץ. החיסרון: השני עלול לגלות שנינטש, ולהפיל הכול. זה היה לילה מעניין מאד. לילה בו אתה נדרש לדמיון, ריכוז, מעוף. ההחלטה נפלה ב-04:20. הצגת התוכניות נקבעה ל-19:00 בערב.

נשארתי ללון במלון. לא יכולתי להירדם. דווקא הידיעה שאני מוגן ושלם ואלפי קילומטרים ממני עומדת להתפתח דרמה גדולה לא נתנה לי מנוח. נשארתי ער עד שעת הצגת התוכניות. הוחלט שהמבצע יוצא לדרך ובמקביל נשלמות ההכנות. במקרה של שינוי, ישנה נקודת חזור. התוכנית הייתה להוציא את הגנרל בין לילה מארצו עם בני משפחתו הקרובים. היינו זקוקים ל-48 שעות של שקט כדי להוציא את התוכנית לפועל. תורכיה נבחרה לשמש כמדינת המעבר.

"כל כמה זמן הם - שני הגנרלים - מדברים בניהם?" שאלתי. כל כמה שעות הייתה התשובה. דייב, מנהל אגף הטכנולוגיה, נכנס לתמונה. דייב הצליח להראות כיצד אנחנו נענה במקום הגנרל העורק. ובקולו של הגנרל. לא ייאמן. אמריקה. השעות הקריטיות היו שעות הטיסה. בינתיים באיסטנבול נוחת מטוס שלנו בזיהוי מסחרי של חברת הובלות ועליו לא פחות מ-12 אנשים.

הייתה לי עדנה גדולה. דור אנשים שגדלו תחתי מציגים תוכנית נועזת ויצירתית להפליא ועם זאת מחושבת ושקולה. ללא אגו, דרמות, או סיכונים מיותרים, ועם הבנה עמוקה שאת המבצע הזה אי אפשר לדפוק. יתרה מזאת, אפשר היה לחסוך מאמצים רבים, אבל ההחלטה הייתה שלא יהיו שום עקבות. וזה כבר אומר קשיים לא פשוטים.

אישרתי את המבצע. סטיב חייך חיוך תודה. כותרות העיתונים בישרו על היעלמותו של גנרל איראני ובני משפחתו. גם סוכנת הנדל"ן נעלמה כלא הייתה. היו לנו שותפים אמיצים הן בדרך והן בביצוע. הכל התחיל במלון בירושלים המזרחית. אמריקן קולוני - אמריקן ביוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully