וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן לואץ' שוב נגד ישראל

עינב שיף

18.7.2009 / 19:27

הבמאי ביקש לבטל הקרנת סרטו בפסטיבל סרטים במלבורן, בשל סירובו להחרים את ישראל. "זו מחאה נגד הכיבוש, הרס בתים ושכונות והטבח בעזה", כתב לואץ' למנהל הפסטיבל

הבמאי קן לואץ' ממשיך בצעדי המחאה נגד מדינת ישראל באמצעים קולנועיים. הבמאי המפורסם הורה לפסטיבל הקולנוע במלבורן לבטל את ההקרנות של "Looking For Eric", סרטו שהתמודד בפסטיבל קאן, וזאת במסגרת הקמפיין שלו נגד אירועים הנתמכים כלכלית על ידי מדינת ישראל.

"אנחנו מאד מאוכזבים מעמדתו של מר לואץ'", כתב ריצ'רד מור, יושב ראש הפסטיבל. "הקרנו כל אחד ואחד מסרטיו עד היום. לפסטיבל יש מסורת ארוכה של הקרנת סרטים הבוחנים את המצב במזרח התיכון מנקודות מבט שונות, כולל שאלת ישראל- פלסטין. אנחנו לא נשתתף בחרם נגד ישראל, כמו שלא נעודד חרם על סרטים מסין למשל, או כל מדינה אחרת אשר עומדת במרכזו של וויכוח". הסרטים הישראלים המשתפים בפסטיבל הם "$9.99" של תתיה רוזנטל על פי סיפור של אתגר קרת, הנוחל הצלחה רבה בפסטיבלים שונים ברחבי העולם, "עג'מי", "השמצה" של יואב שמיר, "גן עדן אבוד" וכן "טבע החלומות" אודות עמוס עוז.

"מנהל הפסטיבל הגיב באופן ענייני", אמר לוואלה! תרבות אמיר הראל, מפיק "9.99$". "היעון שלו הוא נגד המימון הממשלתי ולא נגד הסרטים עצמם, למיטב הבנתי. זה לא משנה את הערכתי האישית לקן לואץ'".

לואץ' הסביר את עמדתו בכך שמדובר במחאה נגד "הכיבוש הלא חוקי של המדינה הפלסטינית, הרס בתים ושכונות והטבח בעזה", כפי שמצטטת סוכנות AFP את המכתב של הבמאי. מור הגיב למכתב ואמר שלא ייענה לדרישותיו של לואץ', שכתב יהיה זה "כמו להיכנע לסחיטה".

זוהי פעם שנייה שלואץ' דורש להחרים את ישראל במסגרת קולנועית. בפסטיבל אדינברו, דרש לואץ' מהנהלת הפסטיבל להחזיר כספים שקיבל הפסטיבל על מנת לממן השתתפות של קולנוענית ישראלית. בניגוד לאוסטרלים, הבריטים דווקא נענו לבקשתו של לואץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • קן לואץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully