וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפט שופ בויז יעשו שלום?

עינב שיף

19.7.2009 / 20:16

הפט שופ בויז קיימו מסיבת עיתונאים בתל אביב לקראת ההופעה ביום ג' ודיברו על טוני בלייר, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל הציניות של תעשיית המוזיקה

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

כריס לואו וניל טננט, הפט שופ בויז, קיימו מסיבת עיתונאים בתל אביב לקראת הופעתם בגני התערוכה ביום ג' הקרוב, במסגרת "פפסי מקס מיוזיק שואו". השניים התקבלו במטח צילומים ופתחו, כמובן, בעקיצה על מזג האוויר. "כשביקרנו כאן לפני 10 שנים לא היה חם כל כך", אמר טננט, שהיה הדובר הכמעט בלעדי באירוע. "אבל כשאתה מגיע מבריסל הגשומה, אתה לא מתלונן".

טננט אף שיחזר את הסיפור הנוגע לאביו, ששירת בישראל כמדריך ניווט בזמן המנדט הבריטי. "הופתעתי לגלות עד כמה ירושלים של היום דומה לירושלים מהתמונות של אבי", אמר טננט, שנשאל אם ניתן לראות את התמונות. טננט השיב בשלילה.

לאחר מכן נתבקשו השניים לחוות דעתם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שאלה שהובילה את השניים לפרצי צחוק ממושכים. לואו סינן "מה?!, אנחנו כוכבי פופ!" וטננט התעשת, ענה לבסוף כי "אנחנו יודעים איך לפתור את הסכסוך, אבל זו לא העבודה שלנו לגלות לכם את זה". לאחר מכן הועלה שמו של טוני בלייר כפותר הסכסוך והשניים נשאלו אם הם מעוניינים להזמין אותו למופע. "אין לנו שום כוונה לעשות זאת", ענה טננט בנחרצות. כשהשניים נשאלו על סירובם לשוחח על נושא מייקל ג'קסון, אמר לואו, בהתבטאות נדירה, "זה כבר יותר מדי שאלות עליו".

לאחר מכן התפנו השניים להשיב לשאלות רלוונטיות יותר, באשר לאלבום האחרון והמצליח, "Yes" והמופע המרהיב עמו הם מגיעים לישראל. "המופע הוא כמו תיאטרון", סיפר טננט. "על המופע עבדנו עם סטיוארט פרייס, שעבד עם מדונה והוא מגיע עם קונספט מאד חכם. בגלל התיאטרליות שלו הוא עולה בכל מקום באותה הצורה, אבל זה מופע מאד מהנה ואני חושב שיש בו הרבה אנרגיה".

לשאלת וואלה! תרבות, ענה טננט כי הצלחת האלבום והקבלה המצוינת שלו ברחבי העולם בהחלט עודדה אותם להופיע כמה שיותר. "זה אחד האלבומים הטובים ביותר שיצרנו", אמר טננט. "יש הרבה ציניות בתעשיית המוזיקה, כשההנחה היא שאלבומים שלך רק הולכים ונהיים יותר גרועים. זה לא נכון". לדבריהם, השירים המועדפים עליהם בהופעה הם שניים מהאלבום הראשון, “Two Divided By Zero" ו"Why? Don’t We Live Together", השיר המועדף על טננט בסט הנוכחי.

"זה עדיין מרגש לכתוב שירים חדשים", אמר טננט כשנשאל על הדרייב להמשיך לאחר 25 שנים של פעילות. "באספקט המסחרי זה נהיה יותר ויותר קשה כי תעשיית המוזיקה משתנה כל הזמן. האלבום הזה, ‘Yes', הוא חגיגה של הזמן הזה. בכלל, גילינו שעברו 25 שנים מאז שהתחלנו רק כשפנו אלינו מטקס פרסי הבריטס ונתנו לנו את פרס ה- 'Outstanding Contribution'."

כשנשאלו טננט ולואו על ידי טוני פיין, מהו השיר הקרוב ביותר לשלמות מבחינתם, ענה טננט כי "לרוב, היינו אומרים ש'Being Boring' הוא השיר, אך גם ‘Love Etc' מהאלבום האחרון מפתיע אותנו בכל פעם מחדש באנרגיה שלו".

הישארותם של לואו וטננט ביחד במשך הזמן בעוד להקות וצמדים התפרקו, מעוררת באופן טבעי את השאלה כיצד השניים נשארו ביחד כל השנים. "אני חושב שזה שולט בנו", ענה טננט על כך. "כתיבת השירים, האלבומים, המוזיקה, אנחנו נהנים מכך". לשאלה באיזה עשור הם נהנו יותר מכל, ענה טננט "מהניינטיז נהניתי הכי פחות. לא שלא היה כיף, אבל פחות מהאייטיז ומהעשור הזה".

מחר יופיעו השניים ב"כוכב נולד" עם השיר "Love Etc". כשנשאלו מה דעתם על ריאליטי, טננט אמר "אני לא רואה בזה ערך מוזיקלי חשוב. אנחנו לא היינו עוברים את האודישנים".

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully