וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר פרנק מק'קורט הלך לעולמו

עינב שיף

20.7.2009 / 9:15

מחבר יצירת המופת "האפר של אנג'לה" וזוכה פרס הפוליצר מת כתוצאה ממחלת הסרט בגיל 78

פרנק מק'קורט, הסופר זוכה פרס הפוליצר על ספרו "האפר של אנג'לה", מת אמש בגיל 78, מסיבוך של מחלת סרטן העור, לפי דברי אחיו, מלאכי.

מק'קורט נולד בניו יורק ברובע ברוקלין, למשפחה בקהילה האירית-קתולית. המשפחה היגרה לאירלנד כדי להימלט מתוצאותיו הכלכליות של השפל הגדול, אולם כפי שהתברר ב"האפר של אנג'לה", הביוגרפיה המופתית שלו על ילדותו, המשבר רק הלך והחריף. אביו היה אלכוהוליסט ומגורי המשפחה היו מזוהמים בעכברושים שהביאו למחלות, בגינן מתו שלושה מאחיו.

בגיל 13 עזב מק'קורט את בית הספר ועבד ועבודות מזדמנות. בגיל 19 שב לארה"ב, גויס והוצב בגרמניה שם השלים את לימודיו. שנים לאחר מכן הוציא את הספר ”Tis", שעסק בחזרתו לארץ מולדתו אחרי הילדות הקשה באירלנד.

בשנים שלאחר מכן עבד מק'קורט כמורה בבתי ספר בניו יורק , מקצוע שלו הקדיש שלושה עשורים ועליו כתב בספרו השלישי "Teacher Man" שיצא בשנת 2005.

בשנת 1999 הפך "האפר של אנג'לה" לסרט בכיכובם של אמילי ווטסון ורוברט קרלייל. הספר מכר למעלה מארבעה מיליון עותקים, תורגם ל- 17 שפות ומק'קורט זכה בפרסים יוקרתיים כמו פרסי המבקרים, פרס הלוס אנג'לס טיימס, ה- ABBY(פרס רב המכר האמריקאי) וכמובן פרס הפוליצר לביוגרפיה.

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully