וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקומיקס והאנימציה חוזר

עינב שיף

20.7.2009 / 18:42

הפסטיבל הבינלאומי יתקיים בפעם התשיעית בסינמטק תל אביב ויציג בכורות, מסגרות מוזיקליות, הרצאה של ארי פולמן ואות יקיר הפסטיבל לדני קרמן

הפסטיבל הבינלאומי התשיעי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יתקיים בסינמטק תל אביב, בין התאריכים 19-22 באוגוסט. בפסטיבל עשרות אירועים, בניהולו האמנותי של ניסים חזקיהו, יחד עם אוצר האנימציה דודו שליטא והמפיקה גלית ברסקי.

בין האירועים המרכזיים בפסטיבל נמצאים הענקת אות הפסטיבל למאייר הוותיק דני קרמן, סדנאות אמן עם אמנים כמו מישל קישקה, מפגש עם דניאלה גרדוש, בתו של המאייר המיתולוגי, תערוכה של עמוס אלנבוגן וניר מולד וירידי קומיקס נוספים.

תוכניות האנימציה תכלול גם היא אירועים מגוונים, ביניהם אירוע הפתיחה "אבנים" - מופע זוכה פרסים המשלב אנימציה במחול ותיאטרון, שיצרו ינון צפריר עם הבמאים אבי גיבסון בר אל ודניאל זעפרני. לצד אלו, מתוכנן חלק מוזיקלי נרחב הקשור באנימציה. בין השאר, יתקיים אירוע מחווה לביטלס, עם דני רובס וברקע עבודות איור פרטיות של לנון ומקרטני, כמו גם אימג'ים מ"הצוללת הצהובה". בנוסף, יקרין הפסטיבל את "אנימציה במובן הקלאסי", סרטים בהם המוזיקה היא המניע העיקרי ליצירת הסרט, כמו "רפסודיה של ארנב" ו"קרנבל החיות". תוכנית נוספת תוקדש לשילוב בין ג'אז לאנימציה.

"הנפשה אישה" הוא חלק בפסטיבל המוקדש לסרטי אנימציה העוסק בנשים, דרך סרטים כמו "לידה" ו"תענוגות המלחמה". יוקרנו סרטים בבכורה ישראלית כמו "מרי ומקס" וכן תוקדש מסגרת לסרטי אנימציה שהיו מועמדים לאוסקר, כמו גם סרטים מופתיים בז'אנר. הפסטיבל ממשיך במסורת "אסיף", בו מוקרנים מיטב סרטי האנימציה הישראלים של השנה האחרונה. הבמאי ארי פולמן יארח סדנה בנושא "ואלס עם באשיר" וכן תיפתח מסגרת מיוחדת שתעסוק ביחסים בין הורים לילדים דרך האנימציה.

בתוכנית "סלבס והעיר הגדולה", יעבירו האנימטורים את הביקורת הסאטירית שלהם על דמויות אגדתיות דרך מסמרים בסרטי אנימציה קלאסיים. כמו כן, ייבחן מצב הסאטירה באנימציה לאור סדרות הטלוויזיה הבוטות של השנים האחרונות וכן תוקרן "סלבס", הסדרה הישראלית העוסקת בתופעה בישראל. כמו כן, יתארחו יוצרי הסדרה ויוסיפו סיפורים מאחורי הקלעים של עשייתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully