וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות לעם חוזרת לפעילות

עינב שיף

21.7.2009 / 12:39

שרת התרבות קיבלה את המלצות הועדה שבדקה את פעילות העמותה ותעביר את הכסף להמשך פעילותה בתוך כ-30 ימים

עמותת "אמנות לעם" תשוב לפעילות ויועבר אליה הכסף השמור במשרד התרבות למען המשך פעילותה. שרת התרבות והספורט לימור לבנת נפגשה היום (ג') עם אברהם נתן, ראש צוות הבדיקה הבהול שמונה לעמותת "אמנות לעם", בעקבות המשבר אליו נקלעה העמותה. בפגישה, הציג נתן לשרה את המלצותיו באשר לעתיד העמותה לשורת צעדי התייעלות, אשר נועדו להביא לחזרתה לפעילות.

בין השאר ההמלצות, אותם הודיעה השרה לבנת כי היא תקבל, נאמר כי לעמותה ימונה חשב מלווה חדש, במקום רואה החשבון איתן שפיר. "הועדה התרשמה כי תפקוד החשב המלווה בעמותה לא היה יעיל עד כה", נאמר על ידי גורמים במשרד התרבות. שפיר אומר בתגובה לוואלה! תרבות: "המעשים שלי מדברים בעד עצמם, יש לי רקורד מספיק טוב. אני מציע לקרוא את הדוח שלי טוב טוב ולהבין מי פה יעיל ומי פה לא יעיל".

בנוסף, ממליצה הועדה על בניית תוכנית הבראה לעמותה והקמת ועדת איתור שתפעל לבחירת מנכ"ל חדש לעמותה "באופן פומבי ושקוף", כפי שמציינת הועדה. כמו כן, משרד התרבות והספורט יעביר בתוך כחודש את תקציב התמיכות לעמותה, לצורך פעילויות שכבר אושרו על ידי הגופים המקצועיים במשרד, לאחר שימונה חשב מלווה חדש.

הועדה בראשות נתן לא שכחה לציין את הכאוס ששרר בעמותה עד למינוי הועדה. "עמותת 'אמנות לעם' נוהלה באופן לא תקין בשנים האחרונות", מציין נתן. "יש לבחון את התנהלותה אחת לשלושה חודשים". לעומתו, גורמים המקורבים לעבודת העמותה אומרים כי "יש לשנות את כל שיטת התקצוב במשרד התרבות ושם הבעיה. מישהו במועצת התרבות לא אהב את חלק מההמלצות בדו"ח של החשב המלווה והחליט לטפל בו, לא בבעיה".

באשר לפעילותה השוטפת של "אמנות לעם", משרד התרבות והספורט יעביר בתוך 30 יום את תקציב התמיכות לצורך מימון פעילויות העמותה, שאושרו על ידי הגופים המקצועיים במשרד. זאת לאחר שימונה חשב מלווה חדש. בנוסף, גורמים במשרד התרבות אומרים כי ימונו חברים חדשים בועד המנהל של העמותה, בעלי רקע תרבותי. זאת, בניגוד למרבית החברים שמונו בשנת 2008. הועד הזה עתיד למנות גם יושב ראש חדש ל"אמנות לעם".

עם סיכום עבודת הועדה, שמה השרה לבנת דגש על תשלום לאמנים הפעלו במסגרתה וטרם שולם להם שכרם. "חשיבותה של פעילות תרבות ואמנות בהיקף נרחב בפריפריה אינה מוטלת בספק ומשרד התרבות והספורט בראשותי דואג לביסוסה והרחבתה", אומרת לבנת. "כולי תקווה שבעקבות ההמלצות, עמותת 'אמנות לעם' תחזור לפעילות סדירה ומבורכת, כפי שהיה נהוג במשך שנים. אדאג באופן אישי שאמני ישראל יקבלו את התשלום המגיע להם מהעמותה בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully