וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"ל אריה ניר הלך לעולמו

עינב שיף

21.7.2009 / 13:36

הבעלים של הוצאת אריה ניר ומו"ל ספרית מעריב לשעבר מת הלילה מהתקף לב בגיל 67. מנחם פרי: "הוא מאד כאב את מצב התעשיה"

אריה ניר, המוציא לאור של הוצאת ספרים על שמו, מת הלילה בגיל 67 מדום לב. הוצאת ניר הוציאה מאז היווסדה בשנת 1995 150 ספרים, ביניהם תרגומים ל"שלושה בסירה אחת" של ג'רום ק' ג'רום, "האקלברי פין", "הקוסם מארץ עוץ" וספרים נוספים של טום פרידמן, מריו ליביו וכן ספרי עיון והדרכה בתחומים שונים. ניר כיהן בעבר כעורך הראשי והמוציא לאור בספריית מעריב. בין השאר ערך את ספריהם של אפרים קישון, יהושע בר-יוסף, יורם קניוק, חנוך ברטוב ועוד. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

"היינו בקשרים מצוינים", סיפר היום בוואלה! תרבות המו"ל מנחם פרי. "בשנת 1989 הוצאנו סדרה משותפת, 'הסדרה הפתוחה', במשך שנה אחת. הוא היה איש מאד חיובי ומאד חיבבתי. הוא היה מו"ל לא ציני. היה לו כבוד לספרים, בטח כעורך ותמיד היה מעניין לראות את מה שהוא עושה"

"הוא ניסה לשרוד כלכלית", מוסיף פרי. "לכן לא נסחף לגמרי עם ספרים איזוטוריים, אבל היה ברור שמושקעות בבחירות שלו מחשבה וטעם. הוא לא כל כך מצא את מקומו בשנים האחרונות, בעיקר מבחינת מה שקרה לתעשייה הזו. גם עם ספרים ברי פוטנציאל הוא לא הצליח. זה מפחיד, כי הוא מאד כאב את מה שקורה בתעשייה. היה לו סוג של שברון לב על המצב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully