וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר התיקון לחוק הקולנוע

עינב שיף

22.7.2009 / 10:42

חוק הקולנוע יועלה להצבעה בשבוע הבא ובינתיים, ירמי קדושי מ"הפקות המזרח" תקף את ראשי הקרנות ש"לא מבינים את המזרחים"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה הבוקר (ד') את התיקון לחוק הקולנוע, הקובע תקציב רב שנתי שסכומו 67 מיליון שקלים לחמש שנים. החוק אושר פה אחד, ללא הסתגויות.

הועדה בראשות חבר הכנסת זבולון אורלב הזמינה לצורך הדיון את ראשי ונציגי הקרנות המתוקצבים על ידי מועצת הקולנוע, ביניהם כתריאל שחורי, מנכ"ל הקרן לקולנוע ישראלי וגיורא עיני, מנכ"ל קרן רבינוביץ' לקולנוע ישראלי, מוש דנון, יושב ראש איגוד המפיקים ונציגים נוספים. החוק יועלה להצבעה בכנסת ככל הנראה בתחילת השבוע הבא.

בתחילת הדיון, הציג ראש מנהל התרבות מיכה יינון את עיקרי התיקון לחוק. "היה פער של שנים רבות שבו הקהל הישראלי הדיר את רגליו מהסרט הישראלי", אמר יינון. "יכול להיות שהיציבות שהשתרר אחרי המאבק הגדול של חוק הקולנוע הביא לפריחה של הקולנוע הישראלי ואת המנגינה הזו אסור להפסיק".

לאחר מכן הציג שחורי נתונים מעניינים בנוגע לקולנוע הישראלי, ביניהם הנתון כי "סיפור גדול", הסרט שפתח את פסטיבל ירושלים, מכר בשבוע הראשון להקרנתו כ- 60,000 כרטיסים, אשר עתידים להפוך אותו לאחד הסרטים הרווחיים ביותר בשנה האחרונה. עם זאת, קבל שחורי על כי הפקק בין גורמים כמו "קשת", "רשת", HOT ו- yes עתיד לתקוע את תעשיית הסרטים בטווח הזמן המיידי.

הסמן הימני בדיון היה ירמי קדושי מהפקות המזרח, אשר מפיק יחד עם ימין מסיקה סרטים כמו "שלום לך סיגל", הנחשבים לקאלט אך לא זוכים להקרנות מסחריות. "מעולם לא נתמכנו על ידי הקרנות האלו למרות שהגשנו את הבקשות", אמר קדושי. "יש פה קבוצה קטנה של אליטיסטים, שהם מייצגים תרבות מסוימת. יש פה קריטריונים שמשרתים קבוצה קטנה של יוצרים, שיש להם השקפת עולם מסוימת, ויוצרים שבאים עם השקפת עולם אחרת – דוחים אותם על הסף."

"הבעיה היא עקרונית", הוסיף קדושי. "הלקטורים לא מבינים את השפה של התרבות המזרחית. דיברו כאן על ערבים, על זה ועל זה – לא דיברו על מזרחים כי אין קרן שתעזור למזרחים".

הבמאי ארנון צדוק, חבר מועצת הקולנוע, ענה לקדושי והודיע כי בחודשים הקרובים יעמוד בראש ועדת פריפריה במועצת הקולנוע, אשר תסייע לסרטים דוגמת אלו של קדושי ומסיקה. "כיום, בקריטריונים הנוכחים של הקרנות, אין לסרטים כמו של ירמי סיכוי אצל הקרנות", אישר צדוק.

עם אישור החוק אמרה השרה לבנת כי היא שמחה על הירתמות חברי ועדת החינוך של הכנסת לטובת הקולנוע הישראלי. "התגייסות זו, יש בה משום תיקון העוול שנגרם לקולנוע, עם הפלת החוק בתחילת החודש", אמרה לבנת. "אני קוראת לחברי הכנסת לאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא, בטרם תצא הכנסת לפגרה. 67 מיליון השקלים שיועברו במסגרת החוק לקולנוע הישראלי, הינם בבחינת אוויר לנשימה לתעשייה במשבר, שמצליחה להביא כבוד רב למדינה"

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully