וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז הקטן

ניב הדס

22.7.2009 / 13:24

ארז טל ניסה להפוך את אורן זריף לשוטה הכפר החדש שלו, אבל הוכיח פעם נוספת שהא איבד את מגע הזהב. ניב הדס פסיכוקינזיס

עם המבט הזחוח, הבהייה המלגלגת והמרוצה מעצמה, אין לי בעיה. גם לא עם הניצול. לא של נחום, לא של לאה (אמו של עדי טלמור), המשוררת אפרת מישורי או פקידת הדואר העירקית עם הבולים (ובמדיה מסוימת גם יוסי בובליל); מי שלכאורה נתפסים כחלשים ולא מודעים לשימוש המזלזל שעושה בהם ארז טל לאורך השנים. הוא מזהה בהם תכונה בעלת ערך הומוריסטי בעיניו – מבטא מזרחי, תיאטרליות מוגזמת, אקסהביציוניזם – ומנכס אותה לטובתו, במה שבמשך שנים נתפש כגאונות; אינטואיציה קומית ייחודית, שממחזרת את עצמה פעם אחר פעם מבלי לעייף.

אורן זריף היה אמור להיות חולייה נוספת בשרשרת הבלתי נגמרת של הפריק שואו הארז טלי. הנה אדם שלוקח את עצמו ברצינות יתרה, משוכנע בכוחות העל-טבעיים שלו ועם יצר בלתי נשלט להתפרסם; חומר ביד היוצר המודע, המתוחכם והמניפולטור, שיעשה ממנו מטעמים, ויחשוף את ערוותו בפריים טיים.

אלא שבפועל מה שקרה, בוודאי על פי "מועדון לילה" ששודרה אמש, הוא ההפך הגמור. דווקא נוכחותו המסיבית של זריף, ההיטפלות אליו וההתעקשות להפוך אותו לשוטה הכפר התורן של טל, הוכיחה עד כמה המוח, ממציא הפורמטים, מפצח הכספות והאיש היחיד שהצליח להיכשל בתכנית שבה מככב אסי כהן, נותר הרחק מאחור. פעם נוספת. עזבו את הקאמבק המביך של "רק בישראל", או את העובדה ש"מועדון לילה" היא תכנית אנכרוניסטית ולא מצחיקה (אפילו הצחוקים המוקלטים לא צוחקים שם); ארז טל הגיע למצב שגם את מושאי הלעג שלו, גולת הכותרת של הציניות חסרת הגבולות שלו, הוא כבר לא יודע לבחור.

אורן זריף הוא בדיחה משומשת ושחוקה כבר כמה שנים טובות. כל פיסת דאחקה שהיתה טמונה מלכתחילה בו ובפסיכוקינזיס שלו נחלבה כבר עד תום בקטעי וידאו ברשת, במכתבים התמהוניים שהוא משלח לכל דורש, בהופעה המונומנטלית שלו אצל "לונדון את קירשנבאום" ("אתה שרלטן!") ואפילו ב"שבוע סוף". ארז טל לא לקח כאן תופעה שולית וסהרורית ומירכז אותה לטובת קצת צחוקים עם החברה על חשבון המוזריקו עם השיער הארוך. הוא פשוט חוזר על בדיחה שכבר סיפרו בכל מקום, ונראה משוכנע שהוא המציא אותה. הצרה היא שהבדיחה הפכה להיות על חשבונו. כשהוא מכניס ברווזים לאולפן שמחרחר מהצחוקים המעושים של משתתפי הפאנל – כל אחד מהם נראה נואש לברוח מהמבוכה בה הוא שרוי - ומקרין על מסך ענק מסרים מזריף, הוא בסך הכל עושה שירות לתאוות הפרסום של זריף ומוכיח לכל מי שחשב אחרת, שמגע הזהב הנושן אבד, ככל הנראה לבלי שוב. אולי טיפול עם ידי החשמל של אורן זריף יכול לעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully