וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד יש את סאן

עינב שיף

23.7.2009 / 8:55

סאן גבריאל, שעומד מאחורי ההצלחה של אמנים כמו סנטיגולד ודיזי רסקל, מגיע בהתמדה לתל אביב לעמוד מאחורי ההצלחה של הישראלים

לא לחינם יש קלישאות בעולם, וזו שאומרת שמאחורי כל סצנה מצליחה עומד יהודי מצליח, היא דוגמה טובה. גבריאל טיכואר, סאן גבריאל בשבילכם, בעל ליין המסיבות “Life Demo" ו"היפ הופ דונט סטופ" בברלין, הצליח להביא לשורותיו אמנים כמו סנטיגולד (אחרי שהיתה סנטוגולד), דיזי ראסקל וקיד קאדי בזמן אמת, לגרום להם לנגן שלושה שירים במסיבות שלו ומשם לשגר אותם לתהילה. אבל לצד אלו, האהבה הגדולה שלו היא סצנת הדי ג'ייז הישראלית ובתוכה וולטר, מש, יוגו, הקטיק ומיכאל כהן מכהן@מושון, חלקם כבר היו אצלו בביקור והוא משיב להם בביקור גומלין, כמו זה שמתוכנן ביום ה' באוזן בר בתל אביב. שם, טיכואר יתקלט לפני ההופעה של כהן@מושון, במין גרסה מקומית לערב "היפ הופ דונט סטופ" שיתקיים בפעם הרביעית.

"אני חושב שהסצנה הישראלית מעולה", הוא מספר לוואלה! תרבות. "הם יותר מתקדמים אפילו מהאנשים בברלין, בעיקר בגלל סצנת הדאבסטפ שמאד חזקה פה, והאופן המתקדם שבו מנגנים רגאיי ודאנס הול בישראל. בנוסף האנשים מאד צעירים וזה יתרון. הם מגיעים מהניינטיז, שהוא בעיני תור הזהב של ההיפ הופ. בשבת האחרונה הייתה מסיבה במועדון הבלוק של החברה מ- Broken Fingaz מחיפה, עם הרבה אנשים צעירים אבל מטורפים באמת שנתנו למסיבה וייב מדהים. הקהל גם היה טוב בהרבה מברלין".

הבנות גם נראות יותר טוב?

"אה, זה כבר תלוי", הוא צוחק.

מה יש באמן מתחיל שמאפשר לך לזהות בו משהו אחר?

"אני מתקלט כבר 20 שנים, כך שאחרי כמה זמן אתה יודע מה קורה. עם קיד קאדי לדוגמה, שמעתי עם חברים את "Day`n`night” באינטרנט ומיד היה לנו ברור שזה יהיה להיט גדול. בנוסף, אחרי זמן מה, האמנים נהיים חברים שלי והם מצביעים על הדבר הגדול הבא. וולטר והקטיק משמיעים לי דברים שלא הכרתי ואני הולך עליהם ואתה רואה – זה עובד".

איך היה באמת עם סנטיגולד ודיזי ראסקל אז? גינוני כוכבים, או צניעות מולדת?

"סנטיגולד הייתה מאד נחמדה ונשמעה בלייב מעולה כמו בתקליט. אין לה אטיטיוד. לפעמים יש אמנים צעירים שמצליחים והופכים סנובים, כלבתיים אבל סנטיגולד הייתה אחלה. עם דיזי עשיתי את הטור הראשון שלו בגרמניה כשהוא היה בן 18 והוא לא דיבר איתנו וגם נאלצנו לעזוב את הבק סטייג' כשהוא הגיע. כמה שנים אחרי, הופענו שוב ביחד והוא היה נחמד. נראה לי שהוא פשוט התבגר. היום הוא רק רוצה לעשות כסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

וסצנת הלילה של ברלין? באמת סוערת כמו שמתארים, או לא להאמין להייפ?

"בטכנו ובהאוס המצב מדהים. די ג'ייז רוצים להגיע ולנגן בעיר גם בחינם, רק כדי להגיד שהם היו שם. ההיפ הופ לעומת זאת, די מת שם. בעשר השנים האחרונות המועדונים יותר בעסק של גנגסטה ראפ ועכשיו, מעט אנשים מנסים להיות בקטע של גריים והיפ הופ חדש, אבל הם לא מצליחים מי יודע מה. עכשיו יש יותר דברים כמו פיפטי סנט וליל' ווין".

הפתעת אותי. אתה לא אוהב את ליל' ווין?

"אני יותר טיפוס של הניינטיז. רק אם תביא לי פלואו חדש ומעניין, משהו בסגנון של ה-Cool Kids אני אלך איתך קדימה".

אביו של טיכואר בן ה- 36 הוא יליד ישראל, וטיכואר מקפיד לבקר בישראל מספר פעמים בשנה. "בכל פעם שאני מגיע, וולטר ומש עושים לי קצת בוקינג, ואני לוקח אותם חזרה לברלין", הוא מספר. "וולטר, הקטיק וכהן כבר היו אצלי. אני מאד רוצה להביא עוד ישראלים למסיבות, כמו סאבו מסוליקו או אורי שוחט. אם המסיבה עם כהן@מושון תצליח ותהפוך למשהו קבוע, אולי נצליח להביא אמנים לישראל כמו אמנדה דיווה, אבל זה כבר תלוי בכסף שאין פה ליותר מדי אנשים".

היפ הופ בכלל עובד עם שפה כמו העברית לדעתך?

"בטח שכן. השיר שאני הכי אוהב הוא 'תל אביבי' של כהן@מושון, ברמיקס של מטרו. ניגנתי אותו בברלין ואנשים מאד התלהבו ממנו, בגלל הוייב והפלואו, סטייל א טרייב קולד קווסט. בכלל, תל אביב היא אחת הערים הטובות בעולם".

סאן גבריאל יתקלט ביום ה', לפני ההופעה של כהן@מושון (עם וולטר איינשטיין צפרדע) באוזן בר בתל אביב. פתיחת דלתות: 23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully