וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת רבי המכר תופסת תאוצה

עינב שיף

26.7.2009 / 14:02

צומת ספרים קנתה עמוד בידיעות אחרונות ופרסמה רשימה עצמאית של רבי מכר. צומת ספרים: "זה שירות לציבור". סטימצקי: "רשימת רבי המכר מזויפת"

מלחמת רשימת רבי המכר בין סטימצקי לצומת ספרים מקבלת טוויסט. לאחר שסטימצקי החליטה לפרסם רשימת רבי מכר עצמאית, מחשש שהספרים של הוצאת כנרת זמורה ביתן מקודמים יותר מאחרים בחנויות צומת ספרים, נוצר מצב בו מוספי הספרות של מעריב וידיעות אחרונות אינם מפרסמים טבלת רבי מכר, ואילו עיתון הארץ מפרסם שלוש רשימות שונות.

בצומת ספרים החליטו להתגבר על המכשול שהציבו שני העיתונים הארציים ורכשו מודעהבגודל עמוד, ובה רשימת רבי המכר שלהם. מצומת ספרים נמסר: "הרשימה שפורסמה מטעמנו השבוע הוגשה כשירות לציבור, אשר נעזר ברשימות רבי המכר על מנת להתעדכן בספרים חדשים שרואים אור, ובספרים ותיקים שאהובים על הציבור ומצליחים להישאר ברשימה זמן ממושך".

"אני שנים אומרת שרשימת רבי המכר מזויפת וסוף סוף כל העיתונים קיבלו את זה", אמרה בתגובה איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי. "ב'הארץ' פרסמו 3 טבלאות וראו בשבוע הראשון שהטבלה של צומת מלאה בספרים של כנרת-זמורה ביתן ואילו בין החנויות העצמאיות וסטימצקי יש סינרגיה. אני לא צריכה לקחת עמוד בעיתון כדי לפרסם את רשימת רבי המכר של סטימצקי, שנמצאת בכל החנויות. אני לא מתכוונת לענות להם במודעה משלנו".

את חושבת שהצלחת להרגיז את צומת?

"אני חושבת שהצלחתי לגרום להם להבין שצריך להסתכל טוב טוב על הרשימות האלו, שהקהל הרבה יותר אינטליגנטי מזה".

"זו בדיוק הסיבה בגללה אנחנו רוצים את חוק הספרים", אומרת מנכ"לית הוצאת שוקן, רחלי אידלמן. "הרשימה של צומת ספרים היא משהו שבכל מקרה יוצא גרוע – אם הרשימה נכונה, זה מראה את הכוח של הקידום בחנויות של צומת, שבו הם לא שמים את הספרים של האחרים ואם הרשימה לא נכונה, אז הם מצפצפים על כולם. אני לא מקבלת בכלל את הרשימות האלו, הכל פוליטיקה של בעלי הרשתות וכל אחד נלחם את המלחמה שלו כמו שהוא מבין".

אז שיטת המודעה היא רק תרגיל אחד מתוך מלחמה?

"בוודאי, יש המון תרגילים. סטימצקי, במשך שנים, היו נותנים בתור רשימה את הספרים שהם קנו ולא את זו שהם מכרו. על צומת יש המון שמועות על בונוסים למוכרים של ספרים מסוימים. פשוט בושה איך שהענף הזה נראה".

בידיעות אחרונות אומרים ש"עם הזמן, נהיה ברור לגמרי שהטבלה איבדה את האמינות ושהיא מייצגת כמעט רק מה שנמכר בצומת ספרים – או במילים אחרות, את מה שנמכר במבצע בצומת ספרים – ומוחקת לגמרי את החנויות הפרטיות", כפי שאומר גורם בעיתון. כדי להמחיש זאת, מספר הגורם, פרסמו במשך שבועיים במוסף הספרות של "7 לילות" שתי טבלאות: אחת של צומת וסטימצקי, והשנייה של החנויות הפרטיות, מה שהוכיח את מה שהיה צריך להוכיח.

זה השלב שבו סטימצקי הודיעו שהם לא מעבירים יותר רשימות ושהם מוכנים למסור רק טבלה נפרדת, שלא משוקללת עם הנתונים של חנויות אחרות. כך שעכשיו הברירה היא או לא לפרסם כלום, או לתת 3 רשימות נפרדות, כמו שעושים ב"הארץ".

"בתור פתרון קבוע, זה בעינינו פתרון רע מאוד", אומר הגורם. "אין כאן שום שירות לציבור: הרי הקוראים לא מקבלים מזה שום מושג מהם הספרים הכי נמכרים, הרי שלוש הרשימות שונות לחלוטין זו מזו, כך שבסופו של דבר זה עושה שירות רק לרשתות הספרים – ואין שום סיבה שניתן פרסומת חינם לסטימצקי ולצומת, ונפרסם רשימות שהם מעבירים כמו שהן. אנחנו מנסים למצוא רעיון איך בכל זאת אפשר לייסד איזושהי טבלה - אחת - חצי-אמינה, אבל כרגע מודה שזאת בעיה רצינית. עד אז עדיף בעיני לוותר מאשר להיכנע לתכתיבים צרכניים" .

"לא מדובר בשיקול כספי", אומרים גורמים במעריב. "זה או לפרסם שלוש רשימות או לא לפרסם בכלל, כי בנתונים של סטימצקי אסור לגעת. ב'הארץ 'אין בעיה של מקום לכן הם יכולים לפרסם שלוש רשימות. במדורים מצומצמי מקום, מכיוון שאין אפשרות לשקלל לטבלה,לא מפרסמים בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully