וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן שולט בסלולר

עינב שיף

27.7.2009 / 13:05

כאילו שלא יכולנו לנחש לבד. נתוני אקו"ם לרבעון הראשון של 2009 חושפים כי "יפיופה" הוא השיר בהמתנה והטרוטון הפופולרי ביותר בין שלוש רשתות הסלולר

אייל גולן שולט בשוק הסלולר, כך עולה מנתוני הרבעון הראשון שמפרסמת אקו"ם היום (א'). הנתונים חולקו לשני תחומים, טרוטון (הצלצול המכיל קטע מוזיקלי) ושיר בהמתנה (השיר אותו שומע המתקשר), אשר פוזרו בין שלוש רשתות הסלולר בישראל.

מהנתונים עולה כי גולן שולט בכל התחומים. למעשה, רק בטרוטונים של חברת סלקום גולן לא נמצא במקום הראשון, אלא בשלישי עם "יפיופה". במקום הראשון נמצא "האקונה מטאטה" מתוך "מלך האריות" (שכתב אלטון ג'ון) ובמקום השני "תינוק נקרע מצחוק" שחיבר, למרבה ההפתעה, יוצר האלטרנטיב אוהד בולוטין.

בשאר התחומים והרשתות, גולן שולט ללא עוררין: "יפיופה" הוא השיר בהמתנה המוזמן ביותר ברבעון הראשון של 2009 בסלקום ופלאפון והטרוטון הפופולרי ביותר באורנג' ופלאפון. "זה אני" הוא השיר בהמתנה הפופולרי ביותר ברשת אורנג'. גם "למות מקנאה" של גולן מככב ברשימות השונות.

לצד גולן, השוק הים תיכוני הוא בהחלט הגורם הדומיננטי ביותר בתחום הסלולר, נכון לרבעון הראשון של 2009. קובי פרץ ואישתר, שלומי שבת, משה פרץ וליאור נרקיס, מככבים כל אחד ברשימות השונות הן באופן חוצה רשתות. "שעמום" של תיסלם מככב באופן טבעי ברשימת השירים בהמתנה של סלקום, כחלק מפרויקט דגל של החברה. מלבדו – אין שיר שניתן לשייכו לז'אנר הרוק הישראלי.

"מאחורי הלהיטים בסלולר, עומדים מיטב היוצרים בישראל - מחברים/מלחינים ומעבדים", אומר מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד על הרשימה. "אין ספק כי תחום הסלולר הפך לאחד התחומים המכניסים עבור היוצרים. אנו נוכחים לדעת, כי גם בעידן של פיראטיות באינטרנט, תעשיית הסלולר מוכיחה לכולם - איך ניתן לעשות את זה אחרת, גם ליהנות ממוזיקה חדשה ועדכנית, באמצעים טכנולוגיים חדישים, וגם לשלם תמלוגים ולשמור על זכויות היוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully