וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה הופעה של פרל ג'אם?

עינב שיף

27.7.2009 / 15:18

חברת און טור משווקת כרטיסים למופע של פרל ג'אם במחיר הגבוה פי 6 ממחירם הרגיל. החברה בתגובה: "אנחנו לא עומדים לאף אחד עם אקדח על הראש"

אז כמה באמת עולה כרטיס להופעה של פרל ג'אם בברלין? לוואלה! תרבות הגיעו פניות באשר למחיר הנקוב אותו דורשת חברת "און טור", המתמחה בחבילות להופעות חו"ל כמו זו של לאונרד כהן, דפש מוד, מדונה ועוד. מלכתחילה, מן הידוע שחברות ישראליות גובות מחיר גבוה יותר על כרטיס להופעה לבד, ללא קשר לחבילות הנופש המוצעות (הכוללות טיסה, לינה, העברות וכו'). אלא שלמחיר הגבוהה פי שישה, אף אחד לא ציפה.

כך, אזרח שפנה לאון טור וביקש לברר כמה עולה כרטיס להופעה של פרל ג'אם ב- 15 באוגוסט, גילה כי הסכום הוא לא פחות מ- 305 אירו, כלומר 1647 שקלים(!) להופעה אחת. מחיר החבילה אגב, הוא 800 אירו. באתר Ticketmaster ניתן להשיג כרטיס למופע בעלות של 56 יורו. המעוניינים במשלוח לישראל, ישלמו 3 יורו נוספים, כלומר 318 שקלים בסך הכל, פחות ממחיר ההופעה של מדונה בישראל. יש לציין כי התהליך זה הוא חוקי לחלוטין, שכן חוק הספסרות האוסר למכור כרטיס במחיר שונה מהמחיר עוסק בחברות נעדרות רשיון. כמו כן, מטופס ההסכם בו משתמשת און טור, חותם המזמין כי הוא יודע ומבין שמחיר הכרטיס שונה ממחיר הכרטיס המקורי. אך האם הבדל של פי 6 הוא הגיוני, בבוודאי ביחס שנוצר למחיר החבילות?

"ראשית, עליי להסביר שהמחיר עלה רק ביום א'", אומר בתגובה רון גינת מחברת און טור. "עד לאותו יום היו לנו כרטיסים שלנו, שאנחנו קנינו ונמכרו מראש ב- 735 יורו לחבילה, כשמעריצי הלהקה שהגיעו דרך המועדון קיבלו לחבילה 710 יורו. מחיר הכרטיס הבודד נע בין 145 ל- 165 יורו".

איך זה קפץ לפי שישה?

"מדובר בהופעה של קצת פחות מ- 40,000 איש ואין הרבה כמוה. יש 4-5 הופעות בכל הטור האירופאי ולכן נוצר לחץ מטורף על הספקים. אנחנו משלמים בעצמנו סכום גדול, משלמים משכורות ומס לאופיר טורס. תראה, אנשים כרגע רוצים לקנות ואנחנו לא מכריחים אף אחד לקנות. לא נראה לנו שאנחנו עומדים עם אקדחים שלופים על אף אחד"

יש כאן עדיין עניין של תום לב. זה המון כסף להופעה אחת.

"305 אורו זה לא מחיר יקר. לך זה אולי נשמע יקר, אבל זה סכום של כרטיס הגיוני בסופו של דבר ואנשים משלמים כאן הרבה יותר לכרטיסים. כשאתה מצמיד את זה לחבילה, זה שווה את זה ואני חייב להדגיש – אם הייתי יכול, לא הייתי מוכר כרטיסים בודדים. השוק השתנה לפני שנה ולכן אנחנו נאלצים גם למכור כרטיסים בודדים. החוויה השלמה שלנו היא בחבילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully