וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת מתא"ן שוב עומדת בפני סגירה

עינב שיף

27.7.2009 / 16:32

300,000 השקלים שמשרד החינוך הבטיח לא הועברו, המשכורות לא שולמו והחובות רק תופחים. משרד החינוך: "פעילות העמותה חשובה ומבורכת"

עמותת מתא"ן שוב עומדת בפני סגירה. העמותה, העוסקת בפעילות לבני נוער בפריפריה במספר תחומים, לא קיבלה ממשרד החינוך את 300,000 השקלים שהובטחו לה בחודש מרץ, לאחר שבסוף חודש פברואר עמדה בפני סגירה בפעם הראשונה. כעת מסתבר שהמשרד טרם העביר את הכסף ונוצרו לעמותה חובות עקב המשך פעילותה, על בסיס התחייבותו של משרד החינוך.

"לא העבירו 300,000, אפילו לא שלושה שקלים", אומרת לוואלה! תרבות מנכ"לית העמותה, אורנה גרלינג. "אז מה אם הם אמרו שיעבירו? מה שקרה הוא שהועבר לנו חוזה התקשרות דרך ועדת השירותים של המשרד, שתוקפו הוא עד ה-31 באוגוסט. חתמנו על החוזה, אבל הכסף במסגרתו לא הועבר. בינתיים יצאנו לפעילות על סמך ההתחייבות ובמקום לסגור את העמותה ללא חובות – ניאלץ בסוף החודש לסגור אותה עם חובות".

על פי נתוני העמותה, מתא"ן חייבת בימים אלו 220,000 שקלים לספקים השונים. כרגע, לא נפתחו כרגע הליכים כלשהם של הוצאה לפועל, "אבל גם להם הסבלנות תיגמר", כפי שאומרת גרלינג. "ביטלנו קורס מוזיקה שהיה אמור להתחיל בעוד שבועיים ,כי אין טעם להיכנס לחובות כשעוד לא ראינו את הכסף". עובדי העמותה אגב, לא קיבלו שכר זה שלושה חודשים, כשבימים אלו החל החודש הרביעי. "הייתי משתמשת בביטוי יותר בוטה, אבל אנחנו חסרי אונים", אומרת גרלינג. "חשבתי שכבר עברנו את זה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במשרד החינוך סבורים כי פעילותה של עמותת מתא"ן הינה חשובה ומבורכת. יוזכר, כי בשנת 2008 אישר החשב הכללי במשרד האוצר לקיים התקשרות אחרונה עם החברה למתנ"סים לביצוע תוכנית מתא"ן באמצעות החברה למתנ"סים. בשנת 2009 פעל המשרד להתקשרות עם עמותת מתא"ן בהליך של מיזם משותף. יודגש, כי התקשרות זו טעונה את אישור ועדת הפטור במשרד האוצר. במשרד החינוך פועלים על מנת שאישור זה יינתן כך שהפעילות המתוכננת בחודש אוגוסט השנה, תאושר ותופעל כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully