וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון חילו: "אתבע את קרן ספיר בבית המשפט"

עינב שיף

28.7.2009 / 12:44

זוכה פרס ספיר המבוטל לשנת 2009 אמר את הדברים בועדת התרבות של הכנסת. "במקום לשאת באחריות אישית, מפעל הפיס הפיל הכל עליי"

אלון חילו יתבע את קרן ספיר, בעקבות ביטול הענקת הפרס לספרו "אחוזת דג'אני". חילו אמר את הדברים היום (ג') בועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשות חבר הכנסת זבולון אורלב, שדנה בנושא ביוזמת חבר הכנסת נחמן שי מקדימה. "הקרן ביזתה את הסופרים כשביטלה את הפרס", אמר חילו בועדה. "בניגוד לפרסומים, לא קיבלתי בכלל את הפרס ולכן גם לא היה לי מה להשיב. מן הראוי היה לכל הפחות לתת לי זכות שימוע. באופן תמוה, שמעתי על ביטול הפרס מכלי התקשורת. נגרמו לי נזקים ועל כך אתבע את הקרן בבית המשפט".

"אני פשוט ראיתי שמפעל הפיס ממשיך להתנהג בצורה מבזה", אומר חילו לוואלה! תרבות. "מדובר באנשים שהם המפרים של התקנון. במקום לשאת באחריות אישית, הם הפילו הכל עליי, אני נענשתי על המחדלים שלהם ואני לא מתכוון לשתוק. הם גרמו נזקים לשמי הטוב אני לא אתן לזה להימשך. כל התנהלות שלי עם מפעל הפיס מסתיימת עם עוגמת נפש. כנראה שהדרך היחידה להתמודד איתם היא בבית המשפט".

מהוצאת ידיעות ספרים גיבו את דבריו של חילו ואמרו כי "אנחנו עומדים מאחורי כל החלטה של אלון חילו וכמובן שההוצאה מסכימה שמפעל הפיס ביזה גם את הסופרים וגם את הוצאת ידיעות ספרים. אנחנו תומכים באלון". סיכמו בהוצאה, שמרגע שנודע על ביטול הפרס, השתמשה בשירותיו של עורך הדין מיבי מוזר.

במהלך הישיבה הביע אורלב צער על עגמת הנפש שנגרמה לסופרים בעקבות ביטול הפרס. "כל גוף ציבורי חייב בהתנהלות ראויה, תקינה ושקופה ועל פי אמות מידה", אומר אורלב. "אמון הציבור הוא חשוב ביותר ויש להחזיר אותו לפרס ספיר".
מנכ"ל קרן ספיר סשה דנקר הסביר בתגובה לדברים כי "אנו נותנים אמון בשופטים כי דבריהם בטופס הגילוי הנאות הינם נכונים, משנודע לנו על דבר התקלה פעלנו באופן מיידי. אין לנו את הכלים לגלות דברים נסתרים".

איריס לעאל, שהיתה אף היא בין המועמדים לפרס על ספרה "אש בבית", אומרת היום לוואלה! תרבות: "ייתכן שתהיה תביעה קולקטיבית, אבל אין שאלה שמפעל הפיס גורר את הנושא וממשיך ועושה את העוול שעשה לנו מלכתחילה. העוול רק הולך ומחמיר עם הזמן שעובר. המגמה שלהם לא ברורה, איתי הם לא דיברו ואני חושבת שההתנהגות שלהם היא ממש תמוהה. אולי הם בונים על זה שהתקשורת תתעייף. אני חושבת שהעלבון שלנו רק הולך ומתעצם".

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "בימים אלו אנו מקיימים התדיינות עם נציגים של חמשת הסופרים אשר עלו לשלב הגמר בטרם בוטל הפרס על מנת למצוא מנגנון של פיצוי עבורם עקב הזמן שהשקיעו בקידום פרס ספיר. יחד עם זאת, אנחנו מדגישים כי העמדה העקרונית לא השתנתה. הטעויות בהתנהלות חבר השופטים נעשו אמנם בתום לב וההחלטה על ביטול הפרס היא בעלת משמעות עבור הסופרים, אבל בהתחשב בעובדה כי בישראל מחולק היום פרס יוקרתי אחד בעל משמעות אסור שיוטל בו דופי והוא חייב להמשיך וליהנות מאמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully