וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מנהל התרבות פורש

עינב שיף

29.7.2009 / 13:52

לאחר קדנציה סוערת בת 12 שנים, עוזב מיכה ינון את תפקידו במשרד התרבות. השרה ליבנת: "מעמודי התווך הבולטים של המשרד"

ראש מנהל התרבות במשרד התרבות, מיכה ינון, פורש מתפקידו לאחר 12 שנים בתפקיד. ינון בן ה- 67 ייצא לגמלאות לאחר שחוזהו הוארך לפני שנה בשנה נוספת עד ל-1 באוגוסט, אז תיכנס פרישתו לתוקף.

"היה לי הכבוד לשרת אתכם ולסייע כמיטב יכולתי והבנתי המקצועית", כתב יינון למנהלי מוסדות התרבות, שיינון היה להם הכתובת המרכזית לאורך השנים. "אני תפילה שלא אירעה תקלה על ידי בתקופת שירותי ושתרמתי את חלקי הצנוע לקיום וקידום התרבות והאמנות במדינת ישראל. תודה על ששיתפתם עמי פעולה למען המטרות המשותפות לכולנו. בעת מצוקה למוסדות התרבות ולי אישית, עמדתם לצידי בצורה מעוררת כבוד ואף מרגשת ואני מודה לכם על כך".

ינון כותב דברים אלו על רקע מאבקו של שר התרבות הקודם, ראלב מג'אדלה, שניסה להדיחו מתפקידו. בתקופה זו, התגייסו מוסדות התרבות המקבלים תמיכה מהמשרד לטובת ינון באופן חסר תקדים. שרת התרבות הנוכחית, לימור לבנת, הכירה בחשיבות פעילותו של ינון ומסרה עם פרישתו כי "בטוחני כי גם לאחר עזיבתך את המשרד תמשיך ותתרום לעולם התרבות הישראלי. היית אחד מעמודי התווך הבולטים של המשרד".

מחליף לינון ימונה רק לאחר שתוקם ועדת איתור שתמליץ לשרה על מועמד מתאים לתפקיד, על פי תקנון שירות המדינה.

ינון הוא עורך דין בהשכלתו, אשר שימש במספר תפקידים בשירות הציבורי ובמגזר הפרטי בטרם הגיע לתפקידו במשרד התרבות, בשנת 1998. ינון היה פעמיים יושב ראש רשות השידור, חבר בועדת פרס ישראל, חבר בועד המנהל של אוניברסיטת בר אילן, חבר מועצת הרשות השניה ואף מנכ"ל לשכת עורכי הדין. בתפקידו כראש מנהל התרבות נודעה לו השפעה רחבה על הגידול בתקציבי הקולנוע וקיומם של אירועי מחול, מוזיקה, תיאטרון ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully