וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנון" לפסטיבל ונציה

עינב שיף

30.7.2009 / 14:11

סרטו של שמוליק מעוז יתמודד על פרס אריה הזהב באחד הפסטיבלים היוקרתיים ביותר בעולם הקולנוע

"לבנון", סרטו של שמוליק מעוז התקבל לפסטיבל ונציה, הנחשב לאחד היוקרתיים באירופה. הסרט, המועמד גם ל-10 פרסי אופיר וזוכה ציון לשבח בפסטיבל ירושלים, יהיה בין 15 הסרטים שיתחרו על פרס אריה הזהב. בשל היות הסרט חלק מהתחרות הרשמית, מעוז יוכל גם לקבל את פרס הבמאי המצטיין של הפסטיבל. בין השופטים שייבחרו את הסרט הזוכה נמצא גם הבמאי אנג לי ("נמר דרקון", "הר ברוקבק").

"זה מרגש עד דמעות" מסר שמוליק מעוז. "מסתבר שהסרטים הישראליים שעוסקים במלחמת לבנון זוכים להתעניינות ותהודה ברחבי העולם. זה סרט על זיכרונות המלחמה האישיים שלי. השחקנים, שותפי ליצירה ואני, עשינו את הסרט הזה במאמץ אדיר ובאהבה עמוקה, וההכרה הבינלאומית שזכינו בה מחזקת אותנו ומחממת את הלב".

"העובדה שמנהל פסטיבל וונציה, מרקו מולר, אחד האנשים החזקים בסצנת הקולנוע העולמי, בחר בסרט ישראלי לתחרות הרשמית שבה לא התקבל סרט ישראלי שנים רבות, מוכיחה שההצלחה של הקולנוע הישראלי בעולם היא לא מקרית, אלא עובדה קיימת", מסר מנכ"ל הקרן לקולנוע ישראלי, כתריאל שחורי.

השחקנים בסרט - ביניהם יואב דונט, איתי טיראן, אושרי כהן, מיכאל מושונוב, זהר שטראוס ודודו טסה - מרוויחים גם הם מהכניסה היוקרתית, בשל התברגות הסרט לרשימת הסרטים המועמדת לפרס אריה הזהב, כולם יתמודדות על פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל.

לבנון הוא קופרודוקציה ישראלית- גרמנית- צרפתית העוסקת במשימה של טנק בודד המסופח לצוות צנחנים, אשר נקלע לסיטואציה זועתית במלחמת לבנון ה-1, אשר הולכת ומאבדת שליטה ככל שהסרט מתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully