וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ נגד משרד התרבות

עינב שיף

30.7.2009 / 16:08

בית הספר למשחק "סופי מוסקוביץ'" יגיש עתירה לבג"צ בעניין חלוקת הקצבאות בין בתי הספר למשחק. "משרד התרבות מתנהל כמו חצר מלכות"

טענות קשות של בית הספר למשחק "סופי מוסקוביץ'" עומדות להגיע לבג"צ, שיעסוק באחד הנושאים הרגישים בתחום התיאטרון בישראל – חלוקת ההקצבות בין בתי הספר למשחק. לטענת בית הספר, משרד התרבות ובתוכו מנהל התרבות, נוהג ב"עוינות והתנכלות מכוונת ובוטה" נגד בית הספר, בכל הנוגע לכספים עליהם התחייב המשרד להעביר.

בנתונים שהעביר משרד התרבות לבית הספר, הפערים נראים בבירור: בית הספר בית צבי נתמך על ידי משרד התרבות בן השנים 2003 ו-2008 בכ-21 מיליון שקלים, בית הספר למשחק של ניסן נתיב (סניף תל אביב) קיבל 7.5 מיליון שקלים ואילו בית הספר של סופי מוסקוביץ' קיבל 450 אלף שקלים.

למרות בקשות חוזרות ונשנות של בית הספר לקבל פרוטוקלים בהם נקבעו סכומי ההקצבות השונים, הועברה טבלה המסכמת את ההקצאות אך לא פרטוקולים מאחר ואילו אינם קיימים. בשל אי העברת מסמכים, הוגשה עתירה מנהלית בנושא שטרם נידונה.

עוד טוענים בבית הספר ליחס מזלזל של משרד התרבות, אשר גבל בהתבטאויות פוגעות של ראש המנהל היוצא, מיכה יינון, שאמר, לטענת מנכ"ל עמותת בית הספר פאבל קרלין, "כסף לא תקבלו אצלי, לכו לגאידמק". פאבל הוסיף לוואלה! תרבות כי ינון אמר לו בפגישה בשנת 2008, "כסף לא תקבל אצלי, אבל יש לי מקום חניה מצוין בבית המשפט העליון".

כעת נעזר בית הספר בעורך דין ברק בר שלום, אשר מתעתד להגיש בג"צ נגד המשרד לעיכוב כספים המועברים לבתי הספר למשחק, עד אשר ישיב המשרד מהם הקריטריונים על פיהם מתחלק הכסף. לטענת בר שלום, חלוקת הכספים " מתבצעת שלא לפי מבחנים וקריטריונים שוויוניים, מפורטים וגלויים כמתחייב בדין, תוך הפרה בוטה של פסיקתו של בג"צ עוד משנת 1997, בזיון בית משפט ופגיעה קשה בשוויון, בכללי מינהל תקין ובערכים של חברה דמוקרטית", כפי שכותב עו"ד בר שלום.

"פניותיי למשרד התרבות זכו להתעלמות מוחלטת", מספר בר שלום לוואלה! תרבות. לדבריו, גם כשנאמר להם כי הוזמנו על ידי ראש מדור תיאטרון במנהל התרבות, עירית פוגל, לישיבת הקצבות, נודע להם כי הישיבה כבר נערכה והוחלט להוסיף לבית הספר סכום נמוך ממה שהובטח להם בעל פה.

"אין להם מדיניות פתוחה", אומר קרלין לוואלה! תרבות. "שום דבר לא פומבי, שום דבר לא גלוי ואני יכול לומר בפשטות – ראיתי בעשר שנים מדיניות של סטגנציה קשה יותר ומדיניות של קיפאון. מה שקורה בבתי הספר למשחק היום, הביזיון הזה, זה מה שיקרה עוד 10 ו-15 שנים בתיאטרון"

אתם בחובות?

"לפחות של 120,000 שקל, לבמאים, מורים ואנשי מקצוע. אני כבר חודש שלישי לא מקבל שכר וגם המנהלת האמנותית של בית הספר לא מקבלת שכר. ככה נראות חגיגות העשור שלנו. המצחיק הוא שאנחנו עמותה, אסור לנו להיכנס לחובות ובגלל התקצוב המגוחך שלהם, אין לנו ברירה ואז הם אומרים לנו 'נכנסתם לחובות, זה אסור'. משרד התרבות מתנהל כמו חצר מלכות, בלי ביקורת והכל פרוץ. יש לנו חומר ביד ל-4 בג"צים וכמו שאמר לי מנהל תיאטרון אחד, יש לנו קייס ואנחנו גם ננצח".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "המשרד נמצא בעיצומו של תהליך הכנת הקריטריונים בתחום בתי הספר למשחק, אשר בהתאם לנוהל, יפורסמו להערות הציבור. אנו תקווה כי החל מהשנה הבאה יהיו קריטריונים לחלוקה מדויקת שוויונית ושקופה. לעניין מסירת המסמכים – אין אפשרות להגיב בשל העובדה שהנושא מתנהל בערכאות משפטיות".

במשרד התרבות סירבו להתייחס לטענות נגד מיכה ינון, כיוון שינון אינו נמצא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully