וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפעל הפיס מוסיף ומבזה את הסופרים"

עינב שיף

3.8.2009 / 11:20

החרפה נוספת בפרשיית ביטול פרס ספיר. הסופרים: "מפעל הפיס מסתיר מאיתנו מידע." הפיס בתגובה: "הטענות חסרות בסיס"

גם חודש לאחר ביטול פרס ספיר, הצדדים בפרשייה מסרבים להנמיך את הלהבות ונראה שגם השיחות בין המשפטנים לא נושאות פרי ואף להפך: במכתב חריף שהעביר עו"ד מיבי מוזר, עורך הדין המייצג 4 מ-5 הסופרים המתמודדים, עולות טענות למנהל לא תקין מצד מפעל הפיס, עיכוב בהעברת מסמכים רלוונטיים וכן חזרה מדברים שכבר סוכמו, כגון הסכמת הצדדים על כך שמפעל הפיס פגע בסופרים.

במכתב, שממוען למנכ"ל מפעל הפיס שאול סוטניק עם העתקים לכל חברי הדירקטוריון, היועץ המשפטי של מפעל הפיס והסופרים המיוצגים על ידי עו"ד מוזר נאמר כי "מפעל הפיס, הטוען להקפדה על מנהל תקין, הסתיר מהסופרים והציבור את העובדה שסעיף 2 א' לתקנון פרס ספיר, שעליו סמך הדירקטוריון את החלטתו התמוהה לבטל את הפרס שניתן לשנת 2009, שונה על פי החלטתו כבר בדצמבר 2008". עוד קובל עו"ד מוזר במכתבו על כי המנכ"ל טרם שלח לו את פרוטוקול הישיבה בה שונתה ההחלטה, למרות התחייבותו לעשות כן.

בנוסף מוזר טוען במכתב כי בשיחות שנערכו עם חברי דירקטוריון הקרן, הסכימו כולם כי נעשתה פגיעה בסופרים וכי יש לסיים את הנושא בהסדר גישור שיתקן את "הפגיעה שנגרמה לסופרים הזוכים".

"קיבלתי טיוטה המטילה למרבה התדהמה (שתי מילים אלו הודגשו במסמך המקורי – ע.ש) ספק בשאלה האם בכלל נגרם נזק לסופרים בגין החלטת השופטים לבטל את הענקת הפרס", כותב מוזר. "חבל שגוף ציבורי, מסתיר מסמך רלוונטי, משתית את החלטתו על תקנון ששונה בשנה שקדמה לתחרות, ומוסיף ומבזה את הסופרים על ידי ניסיון להטיל ספק בהבנה הבסיסית שהסופרים נפגעו על לא עוול בכפם ונגרם להם נזק הראוי לפיצוי". מוזר מאיים בסיום המכתב כי אם ימשיך מפעל הפיס להתכחש לפגיעה הוא מעמיד את כל חברי הדירקטוריון בפני תביעה אישית על ידי הסופרים, כפי שאחד מהם, הזוכה אלון חילו, הודיע בשבוע שעבר.

תגובת מפעל הפיס

מפעל הפיס בתגובה: "טענתו של מר מוזר היא חסרת בסיס ושום אינפורמציה לא הועלמה ממנו. החלטת דירקטוריון קרן ספיר תיכנס לתוקפה רק בשנת 2010 ולפיכך היא חסרת רלוונטיות ואין לה שום חשיבות למה שיתרחש בשנת הפרס הזו. צר לנו שמר מוזר לפנות אל התקשורת לפני שהוא פונה אל מפעל הפיס לקבלת התייחסות עניינית ורצינית"

בצל הדברים האלו, נשמעות טענות מקרב הסופרים הגורסות כי ניתן היה להביא את הנושא לידי סיום, בעיקר על ידי חבר הדירקטוריון עמוס ספיר, בנו של פנחס ספיר שעל שמו הקרן. על פי גורם המעורב בפרטים, ספיר מעוניין לסיים את הנושא בהקדם בשל הנזק שנגרם לשמם הטוב של הפרס והקרן. עמוס ספיר סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully