וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרסי היצירה לקומפוזיטורים

עינב שיף

4.8.2009 / 11:15

הפרסים מטעם ראש הממשלה ומשרד התרבות יוענקו לבטי אוליברו, הילת בן-קנז, דניאל גלאי, דן יוהס, מתן פורת ואלברט בגר. ליבנת: נמשיך לעודד יצירה גם בזמן מצוקה תקציבית"

הוכרזו הזוכים בפרסי היצירה לקומפוזיטורים מטעם ראש הממשלה ומשרד התרבות. יושב ראש ועד הנאמנים של הפרס, אהרון ידלין, הודיע לבטי אוליברו, הילת בן-קנז, דניאל גלאי, דן יוהס ומתן פורת על זכייתם בפרס בתחום המוזיקה האמנותית הכללית ולאלברט בגר בתחום הג'אז. כל אחד מהקומפוזיטורים יזכה ב-67,000 שקלים ובסך הכל חולקו 402,000 שקלים.

"פרס זה מבהיר לזוכים שמדינת ישראל מוקירה את תרומתם לפיתוח המוזיקה בישראל", מסרה שרת התרבות לימור לבנת עם ההכרזה על הזוכים. "משרד התרבות והספורט ימשיך ויעודד יצירה ישראלית מקורית גם, ובעיקר, בזמנים של מצוקה תקציבית".

חבר השופטים בתחום המוזיקה הכללית, שכלל את המנצח ואג פאיפאן בכיושב ראש הועדה יחד עם ד"ר אסף שלג והפסנתרן עמית דולברג, ציין כי "המלחינים הזוכים נבחרו ברוב קולות חברי הוועדה בשל מה שאנו תופסים כאיכות הכוללת של יצירתם. חשיבות קולותיהם הייחודיים בתוך המרקם המגוון של עולם המוסיקה הישראלית בת-זמננו לא נעלמה מעיננו."

בתחום הג'אז קבע חבר השופטים כי "אלברט בגר הוא קול ייחודי ומקורי ביותר בג'אז הישראלי. עשייתו העקבית והרצופה כמלחין, סקסופוניסט וחלילן מעידה על דרך עצמאית משלו בג'אז המודרני, ויצירה מוסיקלית שאינה שוקטת על שמריה". בראש חבר השופטים עמד המוזיקאי הוותיק אלברט פיאמנטה יחד עם הפסנתרן הד"ר רן כהן והעורכת המוזיקלית לאה ליאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully