וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר יותר"

עינב שיף

6.8.2009 / 2:20

אסי עזר והחברים ב"מה ש'תה שומע" שמים לרגע את הצחוקים בצד ומדברים על אירועי השבוע האחרון. "הרצח גרם לי לחשוב איך המדינה מתנהלת עם הומואים"

גם חמישה ימים אחרי הרצח במרכז הנוער הגאה, אסי עזר עדיין לא יכול להשתחרר מהזעזוע. מי שהגיב לאירועים בזמן אמת באמצעות הטוויטר לוקח את ההלם מהאירוע הטראומטי למקום האחרון בו חשב להציב איזשהו אלמנט של אקטואליה – תוכנית הטלוויזיה הפרודית בהנחייתו, "מה ש'תה שומע" שמשודרת בערוץ 24. "ברבע השעה הראשונה נניח את התוכנית בצד ונקיים דיון על המצב בישראל בהתייחס להומופוביה", מספר עזר. "אני אפתח את השידור בשאלה 'האם לדעתכם ההומופוביה הולכת ומתחזקת נוכח האירועים האחרונים?" ואז נדבר גם על המקרה שקרה וגם על חוויות של אחרים בנושא. נראה גם מקרים שקרו השבוע, כמו בתי הספר במודיעין שסירבו לתת למורים לשוחח על הנושא בכיתות, או קבוצות בפייסבוק שקראו לרצוח הומואים. התוכנית שלנו היא מאד הומוריסטית, אקבל הקטע הזה יהיה מנותק לגמרי מהקונספט הרגיל".

אתה לא חושב שזו פגיעה באפקטיביות של התוכנית? למה לא להתייחס בהומור לנושא?

"אני חושב שאני כל כך זועזעתי ממה שקרה, שאני פשוט לא מסוגל לגשת לנושא הזה אפילו עם טיפת הומור. אני יכול להגיד לך שהופתעתי שמערכת התוכנית בכלל הלכה עם הנושא הזה".

ועדיין, אתה לא חושב שאתם שמים לעצמכם גבולות במקום שאחרים ישימו לכם? למה להתנדב ללכת עם משקולות על הרגליים?

"התוכנית שלנו היא תוכנית סאטירית לעולם הבידור, הנושא הזה לא קשור לעולם הבידור. אני בקשר ישיר עם המשפחה של אחד מהנרצחים, אני לא רואה מקום שבו עוד לא עבר שבוע ואני מוצא את הזווית ההומוריסטית של הנושא. אני לא אגיד שאין בדיחות הומואים עליי במהלך התוכנית – לא ברבע השעה הזו".

זה בטח היה שבוע לא קל עבורך.

"אני לא אגיד שזה היה שבוע קשה בשבילי. זה היה יותר קשה לאנשים שהיו שם, בעיקר למשפחות הנרצחים. אני חושב שזה היה שבוע שבו בעיקר קצת נבהלתי, כי ברגע שזה קרה, אתה לא חושב מי עשה את זה ולמה עשה את זה, אלא שמישהו עשה משהו. עכשיו אני מבין שיכול להיות שהרצח הזה לא נעשה על טהרת שנאת השונה. האופציה הזאת קיימת, יש סיכוי של חמישים אחוז שהנושא הזה נעשה מסיבות אחרות, אבל עדיין - נעשה רצח וזה עדיין גרם לי לחשוב על המציאות ועל איך המדינה מתנהלת עם הומואים."

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

איפה באמת אתה עומד בנושא?

"חשבתי שהמצב בארץ מצוין. אז אין לי ספק שטעיתי."

לא נראה לך שהקהילה טיפסה על סוג של עץ, במיוחד בהאשמות כלפי ש"ס?

"אני לא הייתי בעץ הזה. כל אחד השמיע בקול שלו את מה שמטריד אותו. בזווית שלי, אני אמרתי שאם יש סיכוי שאנשים נרצחו על היותם הומוסקסואלים - זה מזעזע אותי. אחר כך נדדתי למחשבות על ההערות שפגעו בי, כמה פעמים הרגשתי שאני נמצא בחברת אנשים שלא נהנים מחברתי בגלל שאני הומו. לא האשמתי אף אחד מש"ס, למרות שאני חייב לציין שכשחבר כנסת מכל מפלגה אומר שזה מגעיל אותו או שזה סוטה, או לא יודע מה, מעצם היותם מודלים לחיקוי של המון אנשים זה עושה משהו, כמו שבכל ביטוי שלי מעצם הופעתי בטלוויזיה עושה משהו".

בכל זאת, אתה מוכן לאפשרות שכל הסיפור הנורא הזה מגיע בכלל עם רקע אחר לגמרי?

"השאלה הזאת גדולה עליי."

מה לדעתך צריך לעשות כרגע כדי לחזק את הקהילה, שבכל מצב אתה סוג של נציג שלה?

"אני יכול להגיד לך שהדבר שהכי חשוב לי כרגע זה סולידריות ואם אנחנו באמת מיעוט ואנחנו מיעוט מאורגן, אז צריך שירגישו את זה. בארצות הברית, בכל פעם שמישהו מעז להעליב ולהשתמש במונחים פרימיטיביים כנגד הומו או טרנסג'נדר, מיד קופץ אדם מאגודת ההומואים והלסביות ובולם אותו. פה, אני מרגיש שמבליגים יותר מדי. תראה בשבוע האחרון, כמה דברים לא תקינים מבחינה חברתית התגלו וכמה מהר עוצרים אותם. בנושא הזה אני חושב שחבר הכנסת הורוביץ עושה עבודה מדהימה והוא בין חברי הכנסת היחידים שאני מרגיש שמייצגים אותי ואני מרגיש שיש לי אמון במוסד, אמון שלא היה לי בשנים האחרונות."

זה מצחיק, אסי עזר, מלך האסקפיזם – חזק באקטואליה.

"תמיד ניסיתי לחיות בדרך האסקפיסטית ולפעמים יש מקום שבו אתה אומר לעצמך - אי אפשר יותר".

"מה ש'תה שומע" תשודר הערב (ה') ומחר בשעה 22:30 בערוץ מוזיקה 24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully