וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה נגד האולפן השקוף

אייל דץ ועינב שיף

6.8.2009 / 12:57

במכתב ששיגר המשרד לעיריית בת ים נאמר כי למרות הבטחות מנכ"ל העיריה, לא נעשה מאמץ למנוע את הרעש. והעירייה? הם לא עובדים ביום ה'

המשרד להגנת הסביבה שיגר הבוקר (חמישי) מכתב התרעה לעיריית בת ים ובו מאיים המשרד לסגור את האולפן השקוף של ערוץ 24 בחוף בת ים, בגלל תלונות השכנים על רעש. לטענת המשרד, מבדיקה שנערכה במקום עולה כי עוצמת הרעש חורגת בעשרה דציבלים מהמותר בחוק. "עם הקמת האולפן החלו להתקבל במחוז תל אביב תלונות רבות של תושבים המתגוררים בקרבת האולפן בגין מטרדי רעש הנגרמים מפעילות האולפן. בכלל זה נמסר למשרדנו כי מחוץ לאולפן הוצבו רמקולים לכיוון בתי התושבים מהם מושמעת מוסיקה בעוצמה גבוהה". נכתב במכתב.

במשרד טוענים כי למרות הבטחתו של מנכ"ל עיריית בת ים להפחית את עוצמת הרעש, בפועל לא נעשה הדבר. עוד מציינים במשרד כי לפני כשנה התעלמה עיריית בת ים מבקשת המשרד להימנע מיצירת מפגעי רעש הנגרמים מאירועים שנערכו ביוזמתה. יש לציין כי העונש על עבירה של החוק למניעת מפגעים, יכול להגיע למאסר של שישה חודשים או קנס של 202,000 שקלים.

כאשר מדובר בתאגיד, ישנה גם אפשרות להכפיל את הקנס הכספי המוטל על העבריינים. כמו כן, רשאי בית המשפט להטיל קנס נוסף בשיעור של 5% מסכום הקנס לכל יום בו נמשכת העבירה לאחר מסירת ההתראה. האולפן השקוף בבת ים הוקם בחניון עירוני המצוי בקרבת חוף הים בעיר בתאריך 16.7 ואמור לפעול עד ל-15 בספטמבר, בכל יום, החל משעות הבוקר ועד הערב.

כדי להמחיש את עוצמת הרעש, צילם תושב בת ים את ביתו במצלמה ביתית בזמן פעילות האולפן השקוף בעיר, ביום שישי. "ארוחת יום שישי בוטלה. כולם עצבניים, אי אפשר לאכול עם כל הרעש הזה!", כותב האזרח. "ניסיתי לקרוא עיתון, בלתי אפשרי. תודה ערוץ 24, תודה עיריית בת ים, האם זה הגיוני לחיות כך? מה עשינו?", שואל האזרח.

גורמים בערוץ המוזיקה מציינים כי הם פועלים על פי הנחיות עיריית בת ים. בנוסף אומרים בערוץ כי נעשתה פניה למנהל רישוי עסקים לצורך בדיקה נוספת. "כדי לבצע בדיקה כזו", אומרים בערוץ, "צריכים להיכנס לבית של אחד הדיירים המתלוננים. למיטב ידיעתנו, אף דייר לא הסכים עד כה לבדיקה כזו". עם זאת, בערוץ אומרים שאם תיעשה בדיקה נוספת ותימצא חריגה – תונמך עוצמת הקול באולפן. "ממילא האולפן משדר בדרך כלל עד שמונה, תשע בערב במקרים חריגים. זו לא בעיה עבורנו".

זוהי אינה הפעם הראשונה שהאולפן השקוף של ערוץ 24 מעורר מהומות. בחודש יוני השנה פנתה תנועת הירוקים לעיריית הרצליה בדרישה לפרק את האולפן שהוקם במרינה בעיר. הירוקים טענו כי על אף שלערוץ ניתן רישיון להקמת האולפן השקוף, הקמתו מנוגדת לתקנים העירוניים ומהווה מפגע סביבתי.

מערוץ 24 נמסר בתגובה: "אנו שמחים שהאולפן השקוף מייצר עניין ומאפשר לתושבי המרכז ליהנות ממוסיקה ישראלית שפתוחה לקהל הרחב. ערוץ 24 פועל תחת ההנחיות והנהלים ורואה לנגד עיניו חשיבות בשמירה על הסביבה. עד לפרסום הדו"ח באמצעי התקשורת לא התקבלו אצלנו התרעות על בעיה כלשהי. סוגיית עוצמת הרעש נמצא בבדיקה חוזרת ומיידית שהערוץ הזמין מיוזמתו ואנו עושים ככל הנדרש לעמוד בתקנות".

מעיריית בת ים, אשר אינה עובדת ביום חמישי (כך על פי הודעת המשיבון שלה), לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully