וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על בילי הארט

עינב שיף

13.8.2009 / 2:32

מפיק מקומי קבע למתופף הג'אז הנחשב שתי הופעות מחוץ לפסטיבל ג'אז בים האדום. בהנהלת הפסטיבל לא ממש אהבו את זה, וההופעות בוטלו

מתופף הג'אז בילי הארט נחשב לאחד האמנים הגדולים בז'אנר. בואו לישראל במסגרת פסטיבל הג'אז (עם הטריו של ז'אן מישל פילק ובסדנת אמן שלו) היה אמור להיות חגיגה לחובבי הז'אנר. גם מועדון הזאפה בתל אביב וקפה ביאליק היו אמורים לקחת חלק באירוע יחד עם כשהמפיק אלון גור אריה (א.ג.א פאבליקיישן). להארט נקבעה הופעה בזאפה ב-28 באוגוסט, שאף פורסמה באתר המופע ויום לפני כן בקפה ביאליק. הארט אמור היה לתופף גם בטריו של יותם זילברשטיין, מוזיקאי ג'אז מוכשר שפועל בסצנה הניו יורקית משם והיכרותו עם הארט.

אלא שהנהלת פסטיבל הג'אז באילת לא ידעה על ההופעות הנוספות של הארט, ומשנודע לה – פעלה לבטלן, כדי לשמור על בלעדיות של האמן הפסטיבל. לפניית וואלה! תרבות, אישרה הנהלת פסטיבל ג'אז בים האדום כי אכן פעלה לביטול המופעים המתוכננים להארט, מחוץ לפסטיבל. "אמני הפסטיבל הבינלאומיים אינם מופיעים במסגרות אחרות, מלבד פסטיבל ג'אז בים האדום", נמסר בשם הנהלת הפסטיבל. "הפסטיבל שומר על ייחודיות ומקפיד על הענקת ערך מוסף לאנשים אשר ישקיעו מזמנם ויגיעו בהמוניהם לדרום".

עוד מדגישים בהנהלה כי "הפסטיבל הוא פסטיבל ציבורי ואינו מופק על ידי אנשים פרטיים. עלויות ההפקה של הפסטיבל הינן גבוהות ומגיעות מכספי ציבור, כך שאין כאן עניין של מפיק אשר אינו מעוניין לחלוק אמן כלשהו עם מפיק אחר, אלא שמירה מתבקשת על האינטרס הציבורי של הפסטיבל".

נורית כרמל, אשת יחסי הציבור של חברת א.ג.א מסרה בתגובה: "לצערנו לאור מחוייבותו החוזית של בילי הארט לפסטיבל הג'אז בים האדום לא יתאפשר לו לקחת חלק בהופעות נוספות בארץ בסמוך לפסטיבל -חוזים יש לכבד. למרות רצונם של שלושת המוסיקאים לנגן יחדיו בפורמט טריו זה לא יתאפשר בפעם הזו. נבדקת כרגע האפשרות שיותם זילברשטיין המוסיקאי הישראלי שחי בניו יורק יוביל את טריו עם הבסיסט גלעד אברו ומתופף אחר."

הטריו של ז'אן מישל פילק עם בילי הארט יופיע בפסטיבל הג'אז ב-25 וב-26 באוגוסט במועדון הג'אז ובהיכל הפסטיבל, בהתאמה. סדנת האמן של בילי הארט תתקיים ב-26 באוגוסט במלון ישרוטל אגמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully