וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקליטנים ניצחו את אקו"ם

עינב שיף

12.8.2009 / 16:07

בית המשפט המחוזי פסק כי אקו"ם לא תוכל לקבוע תעריפים לתקליטנים באופן חד צדדי. התקליטנים חגגו, באקו"ם מיהרו להרגיע: "מערך התשלומים לא ישתנה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הנחית מכה קשה על אקו"ם במאבקם נגד התקליטנים העובדים באולמות שמחה. בפסק דין שנתנה סגנית נישא בית הדין המחוזי בתל אביב השופטת דבורה פלפל נקבע כי אקו"ם לא תוכל לגבות תשלום עבור כל אירוע בנפרד, אלא תיאלץ להסתפק בתשלום שנתי על פי תעריף קבוע, שיוכל להשתנות רק באמצעות הליכים משפטיים שונים.

בכך, נפתח פרק חדש בתיק סבוך ומורכב, שתחילתו לפני כשנתיים. ב-10 ביולי 2007הגישו איגוד התקליטינים בישראל בראשות חברת ד'פלוס (באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג) תביעה בשם 156 תקליטנים, נגד אקו"ם ושיטת גביית התמלוגים שלה, כמו גם נגד איומים ולחץ שהופעלו לכאורה על תקליטנים ובעלי אולמות שניסו לחלוק על גובה התשלום. אקו"ם טענה להגנתה כי היחס לתקליטנים הינו כשל בעלי האולמות ולכן התשלום צריך להיעשות בהתאם.

בפסיקתו, בית המשפט חזר על קביעת הממונה להגבלים עסקיים כי אקו"ם הינו מונופול, ולכן לא ניתן לאפשר לו לקבוע את תעריפי התשלום של התקליטנים באופן חד צדדי. "ברור שיחסי הכוחות אינם שווים ונוטים בבירור לטובת אקו"ם", כותבת השופטת דבורה פלפל. "לכן אין לאפשר לאקו"ם להחליט על דמי הרשיון באופן חד צדדי ומבלי שיהיה על כך פיקוח". בנוסף לפסיקה, אסר בית הדין על אקו"ם לשלוח מכתבים מאיימים לבעלי אולמות, "החל מהרגע בו ישלמו התקליטנים ודומיהם את דמי השימוש הזמניים שנקבעו על ידי הוראת פסק דין זה", כפי שכותבת השופטת פלפל. עוד חויבו אקו"ם בהוצאות שכר טרחה בגובה 40,000 שקלים.

בחברת ד'פלוס חגגו את הניצחון תוך הטחת האשמות קשות באקו"ם, שכללו ביטויים כמו התנהגות בריונית, מונופול ועוד. "האמנו בצדקת דרכנו לאורך כל הדרך", אמר היום משה בן ישי, יושב ראש איגוד התקליטנים. "זהו יום גדול לאיגוד התקליטנים ולתקלטנים בכלל. אנו שמחים כי בית המשפט שמר על זכויותינו מול כוחה המונופוליסטי של אקו"ם. אני מאמין גדול בהדברות, ולאור פסק הדין אני מזמין את נציגי אקו"ם ליישר קו ולהתחיל עידן חדש".

תגובת אקו"ם

מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד ביקש זמן למסור את תגובתו. לאחר שלמד את פסק הדין, אמר בן דוד לוואלה! תרבות כי "פסיקתה של השופטת נוגעת לתמלוגים זמניים בלבד, עד שייקבע מהו התשלום או התעריף הראוי על ידנו. לאחר מכן, התקליטנים יצטרכו לשלם את ההפרש רטרואקטיבית בין הזמני לקבוע. הדי ג'ייז מדווחים כאילו מדובר במהפך במערך התשלומים – ולא כך היא.

בנוסף אומר בן דוד כי אקו"ם שוקלת את צעדיה המשפטיים. "אנחנו לא יודעים אם זה יהיה בצורת ערעור או עיכוב פסק דין", אמר בן דוד. "אין לנו ספק בכלל שהתשלום בסופו של דבר יהיה פר אירוע ולא בצורת רשיון שנתי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully