וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 60

אמיר אגוזי

14.8.2009 / 5:18

גם מבלי ששפעת החזירים תשפיע עליו, אמיר אגוזי ממקסס את הקאסט השבועי שלו, כאילו חייו היו תלויים בכך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעם אחת מהצד הראשון. ליטל דראגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

Prince Zimboo – Lightswitch // Mad Decent

Coki & Benga vs Sonido Del Principe – Night (cumbia dub) //3:15

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

Hungry Ghost – C64 Dub // Wax On //5:35

Mordant Music – Filthy Danceheng // Mordant Music //9:10

Little Dragon – A New // Peacefrog //20:00

Mount Kimbie – Maybes // Hotflush //22:30

Subeena – 2080 // Imminent //25:30

Rainer Trueby – Ayers Rock // white //30:00

Be – When You Left // Prime Numbers //33:25

Little Dragon – My Step // Peacefrog //38:20

Matias Aguayo ft Aza Zander – I Was in Love // Comeme //42:00

Hudson Mohawke – Rising 5 // Warp //48:15

Dam Funk – 10 West // Stones Throw //50:55

JJ – Ecstasy // Sincerely Yours //56:40

במרכז הפודקאסט של השבוע נמצאים שני שירים נבחרים מתוך האלבום החדש והיפהפה של ליטל דראגון, "Machine Dreams". מקורם של ליטל דראגון בגוטנבורג, העיר השוודית שהיא גם ביתם של - בין השאר - דה נייף/פיבר ריי, אחת מסצינות המטאל הגדולות בעולם וזמר הפולק חוזה גונזאלס, שהוא גם בן זוגה של יוקימי נגאנו, הקול הכובש והלב היצירתי של הלהקה.

בשנות האלפיים המוקדמות, בשנות העשרה שלה, התארחה יוקימי אצל מספר הרכבים מקומיים שנעו בין נו-ג'אז לאלקטרוניקה עדינה (כ-Hird, Swell Session ו-Koop), וסביב אמצע העשור הקימה את הלהקה יחד עם שלושה חברים מהתיכון. ב-2007 יצא אלבום הבכורה שלהם, שמומלץ גם הוא בחום, וזה החדש מוצא אותם מעט אלקטרוניים וקצביים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ופעם שנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסביב לליטל דראגון תמצאו גם כמה קטעי אלקטרוניקה שניתן למקם איפשהו בין תנועת הביטים והקצוות הרחוקים (מאוד) של עולם הדאבסטפ. הבלוגספירה מלאה בשנה האחרונה בדיונים אודות "דרכו לאן?" והשינויים בערכו של הדאבסטפ כמושג מוזיקלי, כאשר תמציתו של הדיון הוא שהרבה מהקטעים שהיו לאבני-דרך בתחילת ההתפתחות שלו כז'אנר כבר בכלל לא מזוהים כדאבסטפ על-ידי הציבור הרחב. עבורו אלו נתפס הדאבסטפ כיום כמעין סינתזה של דאנס ומטאל, שזהו בעצם רק נתיב אחד, ועלוב במיוחד, שקרה דבר וצבר את מלוא תשומת הלב (ועל הדרך הרחיק אוהבי אלקטרוניקה "איכותיים" שהתעניינו בו בתחילה).

אך בעוד הז'אנר הפך למילת גנאי עבור רבים, הולכים וצומחים מתוכו תתי-זרמים מעניינים ואמנים שבינם ובין מסורים שמשתוללים על ביטים אין דבר במשותף, אפילו לא ברמת המקצב או הבי.פי.אם, ושכנראה עושים צדק רב יותר למסורת האלקטרוניקה האנגלית ממנה צמח הדאבסטפ במקור. מאונט קימבי למשל, שמופיעים ממש אחרי השיר הראשון של ליטל דראגון, הם הרכב חדש עם שני אי.פיז בעלי צליל כה עדין, שבכלל קשה לדמיין אותם ברחבת ריקודים כלשהי, בלי קשר לכמה שהמוזיקה שלהם יפה (זוכרים גם את קטעיו של ג'יימס בלייק משבוע שעבר?). גם את תקליטה של Subeena תמצאו כנראה תחת מדף הדאבסטפ, אם כי המוזיקה שבו יכולה הייתה לצאת בלייבל אלקטרוניקה כווארפ בכל אחת מ-20 שנות קיומו. אגב ווארפ, השבוע הם חילקו בחינם את הסנונית הראשונה מתוך אלבומו הקרב של הדסון מוהוק, "Butter" (לינק פה למטה).

אך בעוד הז'אנר הפך למילת גנאי עבור רבים, הולכים וצומחים מתוכו אמנים מעניינים שבינם ובין מסורים שמשתוללים על ביטים אין דבר במשותף. מאונט קימבה למשל, הרכב חדש עם שני אי.פיז בעלי צליל כה עדין, שבכלל קשה לדמיין אותם ברחבת ריקודים כלשהי, בלי קשר לכמה שהמוזיקה שלהם יפה (זוכרים גם את קטעיו של ג'יימס בלייק משבוע שעבר?). גם את תקליטה של Subeena תמצאו תחת מדף הדאבסטפ, אם כי המוזיקה שבו יכולה הייתה לצאת בווארפ בכל אחת מ-20 שנות קיומו. אגב ווארפ, השבוע הם חילקו בחינם את הסנונית הראשונה מתוך אלבומו הקרב של הדסון מוהוק, "Butter" (לינק פה למטה).

באותו אלבום בדיוק מתארח גם דיים פאנק, שבעצמו משחרר כעת בשלבים את חמשת (כן, 5!) חלקיו של אלבומו "Toeachizown", כאשר זה שמופיע כאן לקוח מתוך החלק השני, "Fly", שיצא ממש השבוע.

שווים אזכור

גם מאטיאס אגואיו שאנו מרבים לסקר לאחרונה הודיע השבוע על אלבומו הקרב, "Ay Ay Ay!", שייצא באוקטובר ב-Kompakt, וסוגרים את המהדורה עם הקאבר המשגע וספוג ה-MDMA ל"לוליפופ" של ליל' וויין של הרכב האינדי JJ, גם הם עם אלבום בדרך (אבל עדיף שתשאלו את אלון עוזיאל על כך). אה, וכמעט שכחנו את פרינס זימבו – בוראט הג'מייקני כפי שהוא מתאר את עצמו – עם "Lightswitch" הכה משעשע, שיראה אור בקרוב בלייבל מאד דיסנט של דיפלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully