וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לד"ר גדעון עפרת

עינב שיף

19.8.2009 / 12:16

הפרס בגובה 50,000 שקלים יוענק זו הפעם החמישית השנה לאוצר וחוקר האמנות המוערך

ד"ר גדעון אפרת הוא הזוכה בפרס האוצר לשנת 2009 מטעם משרד התרבות והספורט. הפרס הוא הבעת הוקרה לעבודתו של אפרת כאוצר מקצועי והמענק בגובה 50,000 שקלים המוענק לו נועד כדי לסייע לו להתמקד ולהעמיק בתחום מחקרו.

חבר השופטים בראשות נעמי אביב (יחד עם נעמה ברוש, רותי דירקטור, עדנה מושנזון, עירית ציפר והמשקיפה עידית עמיחי) קבע כי "גוף הידע שהעמיד עפרת עד כה, התערוכות והסוגיות העקרוניות שליב??ן, מהווים מקור עשיר להתייחסות ולציטוט בעבודותיהם של אוצרים, חוקרים ותלמידי אמנות. מעבר לתרומתו המכרעת לעצם סיפורה והגדרתה של האמנות הישראלית, אפשר לומר שהוא השתתף בכינונה ממש."

עפרת, יליד 1945, הוציא ספרים רבים הסוקרים וחוקרים את תחום האמנות, כמו "בצלאל – 100 שנים" (בעריכה משותפת עם דוד טרטקובר), "60 שנות אמנות בישראל – העשור הראשון", "נמרוד בתפילין" ועוד. ספרו המכונן הוא "הגדרת האמנות", אשר היה הבסיס לעבודת מחקר אקדמית והפך ליצירה חשובה בקרב אמנים ישראלים.

כאוצר, פועלו של עפרת נע בין תערוכות כאוצר מיצגים, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות ביניהן תערוכת הפיסול בתל חי, שתי ביאנלות בוונציה וכן תערוכות "זמן לאמנות" שהתקיימו במרכז לאמנות ישראלית, גם הוא יוזמה של עפרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully