וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לבנה נגד החומה

עינב שיף

19.8.2009 / 16:14

רוג'ר ווטרס ממשיך להילחם בגדר ההפרדה ומקריין בסרט חדש של האו"ם נגד מה שהוא מכנה "כלא ענק" שנובע מ"חוסר ביטחון עצמי עמוק"

רוג'ר ווטרס ממשיך במאבקו בגדר ההפרדה ואחרי הביקור המתוקשר בירושלים וברמאללה, נחשף סרט העוסק בנושא ובמאבקם של פלסטינים החיים בצל הגדר בקריינות של מנהיג פינק פלויד לשעבר. אתר Dawn.com חושף את “Walled Horizons", סרט באורך 15 דקות אשר הוכן על ידי האו"ם לרגל חמש שנים לפסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג שקבע כי גדר ההפרדה אינה חוקית.

"הסיבה לחומות היא תמיד פחד", אומר ווטרס בסרט. "בין אם זו חומה אישית שאנחנו בונים מסביבנו או חומה כמו זו שממשלות מפוחדות בונות מסביב לעצמן. הן תמיד ביטוי לחוסר ביטחון עצמי עמוק". בסרט מרואיין חוואי פלסטיני שאיבד דונמים משטחו בעקבות בניית החומה. סצנת הסיום של הסרט מראה פלסטינים העומדים מול הגדר במחסום של הצבא הישראלי, בהמתנה לאישור הכניסה המיוחל.

"זה ממלא אותי באימה, המחשבה על חיים בכלא ענק", אומר ווטרס בסרט כשהוא מרסס גרפיטי עם הכיתוב We Don't Need No Thought Control". "זו מזכרת מהמעלה הראשונה שבית המשפט הגבוה ביותר בעולם קבע עקרונית שאתה לא יכול לבנות גדר בחצר של השכן שלך", אמר במאי הפרויקט יוהן אריקסון.

אתר Dawn מציג את הסרט כפרויקט שהאו"ם עומד מאחוריו. מסיבה זו, חשוב לארגון להראות כי מדובר בסרט מאוזן יחסית, לאור האשמות ישראליות קודמות אשר טענו כי דעת הארגון מוטה לצד הפלסטיני. "הסרט מאוזן מאד מבחינה עיתונאית", אמר כריס גאנס, דובר סוכנות הפליטים הפלסטינית מטעם האו"ם. בסרט מרואיינים גורמים ישראלים רשמיים המגנים על הגדר, בטענה כי מדובר בתגובה נואשת לתוצאות האינתיפאדה השנייה.

לפני כחודשיים ביקר בישראל רוג'ר ווטרס ותקף בחריפות את גדר ההפרדה ואת הכיבוש הישראלי. במהלך ביקורו בירושלים, דיבר ווטרס עם סטודנטים בבית הספר לקולנוע סם שפיגל ואמר כי אין לשפוט את הפלסטינים על מעשיהם, כל עוד "אין להם דלי להשתין בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully