וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר וראיון עם דני סנדרסון

עינב שיף

23.8.2009 / 10:00

זה לקח ארבע שנים, אבל דני סנדרסון חוזר עם סינגל ראשון מתוך אלבום חדש ומספר לנו על בדידותו של הכותב

הד ארצי

(צילום תמונה של סנדרסון והלהקה: עומר מסינגר)

"ניצלתי את האונה הימנית של המוח, עכשיו אני מנסה לנצל את השמאלית. זה לוקח בערך 3-4 שנים", מספר סנדרסון בהומור דק ובהיר שמצליח לענות על השאלה למה לקח לו ארבע שנים מאז "קונגו בלו" להוציא את "אתה לבד", סינגל חדש מתוך אלבום קרב.

"אתה לבד" הוא סיפור-משל קצר וחותך על "בדידותו של הכותב למרחקים קצרים", כפי שסנדרסון מגדיר זאת בראיון לוואלה! תרבות, לרגל צאת הסינגל. "אני לא יכול להגיד שהשיר הזה הוא עליי, אבל הוא כן קשור לראיית החיים שלי", הוא מספר. "הוא מדבר על כך שאתה מוצא את עצמך מתעסק במה שמעבר לעיקול של הכביש, על – סליחה על הקלישאה – נסיעה קדימה תוך כדי מבט מתמיד במראה".

ושם אתה מוצא את עצמך לבד?

"את ההחלטות הכי גדולות אתה מקבל לבד. גם בזוגיות את ההחלטות הגדולות אתה מקבל לבד. אתה מתייעץ ושואל, אבל בסופו של יום, ב-Big Ones, אתה עם עצמך".

דווקא כיוצר אתה ידוע כשילוב של מנהיג-משתף פעולה, גם בלהקות הגדולות שהובלת וגם ב"תולדות המים", שהוא אלבום משיריך שאתה לא שר בו

"אני מפריד את זה מהשלב הכתיבתי לשלב הלהקה. השלב הכתיבתי הוא לגמרי בינך לגבי עצמך. יש לך את הדף שבוהה בך, לעתים אני בוהה בו והוא תמיד מנסה לבשר לי משהו ואני נוטה לא להסכים אותו ואז אני זורק אותו לפח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

יחסי כוח חד צדדיים לטובתך

"דף ריק יש לו כוח בל יתואר, במיוחד כשהוא בוהה בך מעל לחמש דקות. הוא חיוור, הוא נראה רע."

ולמרות זאת, באלבום החדש, "לא יפריד דבר", שייצא בחברת NMC-הד ארצי, סנדרסון כבר לא לבד. הוא מבצע מהלך לא שגרתי ומאפשר לחברי להקתו לשיר טקסטים שלו. "נתברכתי בשנים האחרונות בלהקה נהדרת", הוא אומר על שי וצר, שאול אשת, כפיר בן ליש, קרן מלכה וגם יותם בן חורין מיוסלס איי.די ותמר אייזנמן. "ההרמוניה שהם יוצרים זו החברות האמיתית. זה יוצר סוג של אחווה בין אנשים. גם נורא כיף לשיר קולות רקע, הרבה יותר מלהיות זמר מוביל".

סנדרסון מספר כי באלבום נזכה לראשונה לשמוע את תמר אייזנמן בעברית ("עד שהיא כבר הצליחה באנגלית") ואת יותם בן חורין בטקסט מקורי שלו ש"מדגיש את הצד הרומנטי שבו לעומת החספוס של יוסלס", כפי שהוא אומר. "אני לוקח את הצד לאחור בשמחה ובענווה", אומר סנדרסון. "הקהל גם מאד אוהב את זה כשאנחנו מבצעים שירים כמו 'רוני' בהופעה".

אתה עדיין חייב לשיר את השירים האלו, הא?

"אסור להתכחש לעברך. כמו שאמרנו – נוסעים קדימה, ולעתים מציצים במראה."

עכשיו רק נשאר לבצע שיר ביידיש

סנדרסון צוחק. "זה המעבר הכי אלגנטי שניסו לעשות איתי אי פעם בנושא הזה", הוא אומר ביחס ליחסיו עם ענת עצמון, שמשחקת יחד עם אביה בתיאטרון היידישפיל. "לא, לא יהיה שיר ביידיש בינתיים. אני עוד לא שם".

דני סנדרסון והלהקה יופיעו בפסטיבל ג'אז בים האדום באילת ב- 26 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully