וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת מוכנה לג'אז

עינב שיף

24.8.2009 / 5:23

עם תקציב של חמישה מיליון שקלים ואיומי הכבאים על הראש, נפתח היום פסטיבל הג'אז באילת

פסטיבל ג'אז בים האדום נפתח אמש (א') באופן רשמי, במסיבת עיתונאים שקיימו אבישי כהן, מנהלו האמנותי של הפסטיבל, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ונציג מנהלת התיירות. השלושה הציגו את התכנים המרכזיים של הפסטיבל.

יצחק הלוי הודה לדני גוטפריד, שניהל את הפסטיבל עד היום. "דני יצר את התשתית לפסטיבל שהפך לפסטיבל בינלאומי חשוב" אמר יצחק הלוי. "אבישי מכניס את הרוח שלו, אין ספק בכך". באשר למסורת הפסטיבל אמר ראש העירייה כי "זהו הפסטיבל המוביל במיתוגה של העיר אילת כעיר של פסטיבלים. זהו הגורם הראשוני והאיכותי של אילת כעיר של פסטיבלים ואני מקווה שהרשויות הממשלתיות יתכוונו עם הדרך שלנו בנושא.

"השנה נערכנו נכון לפסטיבל, ההתחלה הייתה יחסית בזמן וזה הוביל לכך שהדרך הייתה עם פחות חתחתים משנים עברו", הוסיף יצחק הלוי. אולי זו הסיבה שאנחנו יודעים היום שיש גידול של כ- 10 אחוזים במכירת הכרטיסים לעומת שנים עברו. אני מקווה שהמספר מלמד גם על היערכות טובה אבל הוא בוודאי מלמד על היערכות מוזיקלית ראויה".

כהן, לו זו הפעם הראשונה כמנהל אמנותי אמר כי האלמנט המרכזי עבורו בתוכנייה שהרכיב היא הזירה הניו יורקית, הרכבים הפועלים בתפוח הגדול וכי זהו כבוד גדול עבורו על שהגיעו לנגן בפסטיבל. "יש באזז סביב האמנים השונים שהגיעו לכאן, הם רואים אחד את השני ומתרגשים מהאירוע", אמר כהן, שבמשך זמן רב עמד בחדר הקבלה כדי לארח את האמנים שהגיעו. "הפסטיבל מושפע מפסטיבלים הקורים בעולם", אומר כהן. "המודל של הפסטיבל הוא כמו של פסטיבלים במונטריי, מונטריאול ואנטיב. לצד השוני התקציבי, יש גם תנאי מזג אוויר ומיקום לטובה ושלא לטובה שלא מאפשרים לו להיות כמוהם".

על פי הפקת המופע, תקציב הפסטיבל עומד על כ- 5 מיליון שקלים וכי הצפי לכניסות למופעים עומד על כ- 80,000 אנשים. על הפסטיבל העיב ניסיון מחאה של איגוד הכבאים, שאיים שלא יגיע לפתיחת הפסטיבל וישבש את פעילותו. ראש העירייה השיב לשאלה עם תשובה שהוכנה מראש ואמר כי "הפסטיבל ייפתח בשעה 20:00".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully