וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל "ווליום ערד" יוצא לדרך

עינב שיף

24.8.2009 / 12:10

פורסמה התוכניה הרשמית של הפסטיבל וכצפוי, כמעט כל הרוק הישראלי בפנים, כמו גם כוכבי מוזיקה ים תיכונית וסטנד אפ. רק משינה, כצפוי, לא הגיעה

הוכרזה תוכניית פסטיבל "ווליום ערד", שינסה לשחזר את ימי הזוהר של הפסטיבל הוותיק שנהרס באסון בהופעה של משינה בשנת 1995. כפי שפורסם בוואלה! תרבות, חברת סלקום תוביל את המהלך בחול המועד סוכות (5-7 באוקטובר) כשקובי בן עטר הופקד על העריכה המוזיקלית.

המופעים בגרסת 2009 מוציאים את מותג "פסטיבל ערד" מגזרת הרוק ששלטה בו בימי הזוהר שלו, עם מספר מגוון של מופעים, כולל מוזיקה ים תיכונית וסטנד אפ. המופעים המרכזיים בפסטיבל ייערכו באצטדיון ערד ובהם עברי לידר יארח את מוקי ונינט תופיע עם שירי האלבום החדש. כפי שפורסם בוואלה! תרבות, באצטדיון יופיעו אביב גפן שיארח את שלום חנוך וכן ייערך ערב Made in Israel, שבו אסף אבידן והמוג'וז יארחו את שלומי שבן, איזבו יארחו את אורן לביא ואברהם טל, הבנות נחמה יארחו את גבע אלון, תמר אייזנמן תארח את דני סנדרסון וכן ייערכו הופעות של התפוחים והבלקן ביט בוקס באותו הערב.

בתל ערד ייערך ערב "הלהקות חוזרות" עם הרכבים שצמחו בשנות ה-90 כמו איפה הילד, היהודים, מוניקה סקס, מופע הארנבות של ד"ר קספר ושב"ק ס'. תל ערד תארח גם את "רוח מזרחית" עם דודו אהרון, ליאור נרקיס, משה פרץ, שלומי סרנגה ושלומי שבת. בקרית האמנים של ערד ייערכו שלושה מופעים שונים ביום הפתוחים לקהל הרחב. האמנים שיופיעו עם הג'ירפות, התקווה 6, מאור כהן ופיטר רוט, עלמה זהר, סינרגיה ושירי מימון.

בקולנוע אורון ייערכו שני מופעים ביום והאמנים שיופיעו הם קרן פלס שתארח את ארקדי דוכין, יוני בלוך שיארח את שלומי סרנגה, רמי פורטיס שיארח את מאור כהן ורונה קינן שתארח את שלומי שבן.

ברחבת הכורכר של ערד ייערכו שלושה מופעים פתוחים ביום לקהל עם רגב הוד, אברהם טל, אסף אמדורסקי, קובי אפללו, בית הבובות ומרסדס בנד. אולם המתנ"ס יארח אמני סטנד אפ, בהם אבי נוסבאום, אדיר מילר, קובי מימון, אורי חזקיה, שלום אסייג ונאור ציון.

סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, מסר כי האירוע נערך בתיאום עם נציג של משפחות הנספים באסון ערד, בו נהרגו איתן פלד, חן יצחק ונעמה אלקריב. עוד נמסר מהפקת המופע כי תהיה התייחסות לאסון במסגרת הפסטיבל. כפי שפורסם בוואלה! תרבות, נעשו ניסיונות לפנות לפרויקט של עידן רייכל, שלמה ארצי ומשינה, הלהקה שתסגור את המעגל העצוב שנפתח בשנת 1995, אולם אלו לא יופיעו בפסטיבל.

פסטיבל ערד הינו מסורת שהחלה בשנת 1982 והפכה לשם דבר ברוק הישראלי עד אמצע שנות ה-90. במקום הופיעו הלהקות הגדולות של התקופה ואמנים רבים צמחו במסגרתו. כוכבו של הפסטיבל דעך בעקבות האסון, כשבעיר מתקיים במקביל פסטיבל זמר עברי במתכונת שונה לחלוטין מזו של ימי הזוהר בתחילת שנות ה-90. הפסטיבל התקיים באופן מסורתי בחודש יולי, אולם חברת סלקום בשיתוף עיריית ערד סימנו את חול המועד סוכות כיעד החדש, יעד שעורר את זעמם של השכנים מפסטיבל התמר באזור ים המלח-עין גדי, שבחרו במתכוון לפרסם את תוכניית הפסטיבל שלהם שעות ספורות לפני פרסום תוכניית פסטיבל ערד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully