וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבלול במדבר" מועמד לפרס אסיה פסיפיק

עינב שיף

25.8.2009 / 10:34

סרטו של עודד אדומי אודות קהילת החרשים של כפר אל סייד הולך בדרכם של "עץ הלימון" ו"ואלס עם באשיר" עם מועמדות לפרס האוסטרלי היוקרתי

הסרט "שבלול במדבר" של עודד אדומי מועמד לפרס אסיה-פסיפיק, פרס המוענק לסרטים הטובים ביותר שנוצרו על יבשת אסיה במסגרת טקס ה"גולד קוסט" האוסטרלי שייערך ב-26 בנובמבר. בעבר זכו בפרסים במסגרת האסיה פסיפיק "עץ הלימון" של ערן ריקליס בקטגוריית התסריט הטוב ביותר ו"ואלס עם באשיר" של ארי פולמן בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר. סרטו של אדומי מועמד בקטגוריה התיעודית בפסטיבל.

"שבלול במדבר" הופק במסגרת פרויקט "שווים" של קרן גשר ועוסק בקהילת החרשים של כפר אל סייד, כפר שכל תושביו מתקשרים ביניהם בשפת הסימנים. "מועמדותו של הסרט לפרס היוקרתי, לצד קבלתו לפסטיבלים שונים היא לא רק תעודת כבוד לקולנוע הישראלי וליוצרי הסרט, אלא גם לפרויקט 'שווים' שאותו אנחנו מקיימים מזה שלוש שנים, ושעוסק בצדק חברתי ובשוויון בחברה הישראלית", כך אמרה היום (שלישי) מנכ"לית קרן גשר, זיו נווה.

"אני מברכת על ההערכה והאהדה הרבה שמקבל הסרט גם בתעשיית הקולנוע הבינלאומית. אני מקווה כי סרטים דומים לאלו יעוררו עניין לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם, משום שמעבר להיותם סיפורים ישראלים, הם בראש וראשונה סיפורים אנושיים בעלי ערך אוניברסלי", סיכמה נווה.

עוד הודיעה הקרן כי הסרט עתיד להשתתף בשורת פסטיבלים, ביניהם פסטיבל שפילד האנגלי, פסטיבל סרטי התעודה בבוגוטה שבקולומביה, פסטיבל Planet In Focus ופסטיבל לסרטי מוגבלים בקנדה. אדומי זכה כבר בפרס "הבמאי המבטיח" מטעם פסטיבל דורהם האנגלי לסרטים דוקומנטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully