וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל

עינב שיף

28.8.2009 / 5:27

הקלטת היחידה של להקת ה-Pאנק נ"מ יוצאת מחדש במהדורה מהודרת

הקסטה היחידה של להקת ה-Pאנק נ"מ יוצאת מחדש בימים אלו. הלהקה פעלה בין השנים 1991-1988 בראשות אבי פיטשון יחד עם ניר מטרסו, אליעד גולדווסר וניר עופר. הריליס המחודש כולל את האלבום "האדא הסופי" במאסטרינג מחודש של מיול דרייבר, די.וי.די עם סרט תיעודי מ-1990, תיעוד וידאו של הופעה בפינגווין משנת 1990 ותיקיית מולטימדיה עם צילומים ופוסטרים מהתקופה.

נ"מ הפכה ללהקה משפיעה על אמני הסצנה האלטרנטיבית של התקופה בשל הואקום בלהקות פוליטיות באותה תקופה. "אין משמעות מיוחדת לטיימינג שבה האלבום יוצא", אומר פיטשון לוואלה! תרבות. "עבדנו על זה בנחת, כולם פרפקציוניסטים, אז זה לקח כמה שלקח. בסך הכל צריך לזכור שמדובר במוזיקת Pאנק בסיסית, לא משהו שהיה צריך ללטש מי יודע. מבחינת הוידאו שיש במארז, היו כמה קשיים – מדובר בחומרים שהאורגינל שלהם לא קיים ברוב המקרים. התיעוד של ההופעה שיש שם הורד מתוך קלטת VHS, אבל המהות והרוח של הדברים היא מאד פשוטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום של נ"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש חשיבות לריליס מבחינה מוזיקלית או שזה רק עניין היסטורי?

"ברמה המוזיקלית לא מדובר ביצירת מופת, אבל בתור פאנק זה סבבה ואני עומד מאחורי זה.. יש כאן בעיקר ערך תיעודי. גם סצנת האינדי בארץ לאט לאט מתבגרת וחלק מזה היא קבלת תחושת הצורך בהמשכיות ובהיסטוריה. יצא שנ"מ פעלה בתווך שבין העשורים, בין תקופת הפינגווין שכוסתה היטב מתחילת ה- 80 ותקופת הרוקסן שעדיין נוכחת ולכן חשוב שיהיה גם תיעוד של תקופת ביניים כזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

נשאר רק לאחד את ההרכב להופעה.

"האמת היא שלהפתעתי כל חברי הלהקה בעניין, חשבתי שאתקל בתגובות ציניות, אבל כולם חשבו שזה יהיה נחמד. טכנית, לא נראה לי שזה יסתייע כי אני בלונדון והבסיסט בארצות הברית. ברמה העקרונית זה יכול לקרות".

הריליס, בעריכה וביצוע של איתמר ב"ז הוא שיתוף פעולה בין הלייבל הירושלמי "משהו על הדרך" והוצאת הפנזינים "ראשכלב". את האלבום ניתן יהיה להשיג באוגנדה הירושלמי, בחנות הרשת של האוגנדה ובאוזן השלישית בתל אביב. המהדורה יוצאת במספר מצומצם של 100 עותקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully