וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 62

אמיר אגוזי

28.8.2009 / 5:19

במקום לקנות כרטיס ללונדון בסוף השבוע הקרוב, אמיר אגוזי לוקח אתכם בטיול מאורגן לקרנבל של נוטינג היל

Zap Pow – This is Reggae Music // Muzik Bizness

Tenor Saw – Golden Hen // Humming Bird // 1:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Roots Manuva – Witness Dub // Big Dada // 3:05

Creative Source – You Can’t Hide Love // Sussex // 5:20

Ripple – I Don’t Know What It is But It Sure is Funky // GRC // 7:15

Lil’ Bo Tweak – Back Again // Loungin’ // 9:17

Enzyme Black – Oh My Daze // Enzyme Black 14:05

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Basement Jaxx – Betta Daze // Atlantic Jaxx // 17:30

הפודקאסט של השבוע מוקדש לנוטינג היל קרנבל, אחד האירועים המוזיקליים האהובים עליי בעולם. קצת רקע: הקרנבל נולד בסוף שנות ה-50 כהפגנת נוכחות מתריסה של קהילות המהגרים האפרו-קריביות, שהתפתחה לידי פסטיבל הרחוב הגדול באירופה (ושני בעולם לזה של ריו), שמתקיים מדי שנה בבנק-הולידיי של סוף אוגוסט. מעבר להיותו חוויה אנושית מיוחדת במינה, הוא גם מעין פסגה שנתית עבור כמה מתחומי המוזיקה שאנו מסקרים כאן, שבוקעים ממערכות הסאונד האימתניות של יותר מ-40 סאונדסיסטמים שמפוזרים ברחבי השכונה.

החל במוזיקה קריבית שורשית דרך נגזרותיה המודרניות כרגאיי, דאב, דאנסהול וסוקה - שמשמשים כיסודותיו האיתנים - אפשר לשמוע בו בעצם כל סגנון מוזיקה שנקשר בתרבות הריקודים האנגלית במהלך השנים, כשקלאסיקות ותיקות מתנגנות לצד הלהיטים הטריים ביותר. חמשת קטעי הפתיחה למשל, מוקדשים לכמה מהסאונדים הותיקים של הקרנבל, שאם מזדמנת לידכם איזו טיסת דקה-תשעים, שווה להתחיל במחציתם את ימי ראשון ושני במהלכם הוא מתנהל. ביניהם תמצאו את הסאונדסיסטמים הותיקים של אבא-שאנטי-איי, צ'אנל 1, ג'ה אובסרבר ונוספים שמתמחים ברגאיי ודאב, בהם ניתן לחוות כמה ממערכות הסאונד האימתניות ביותר בצדו הזה של העולם.

אחרים מתמקדים בצלילים הנחשבים כיום ליותר מיינסטרימיים בקרב הקהל האנגלי, ובהם מתערבבים אר'נ'בי, היפ-הופ, פאנק, דיסקו ושאר רייר גרובס, כמו בסאונד הסופר מוצלח של ראפ-אטאק, אחיהם הבכורים של Rampage, כוכבי ערוץ הרדיו Xtra1 של הבי.בי.סי (בו גם מסוקר הקרנבל בהרחבה). וממש מעבר לפינה, החבורה השמחה של סנצ'ו פנסה – אחת הבמות העמוסות של הקרנבל בשנים האחרונות – עם ערבוביה מעודכנת של האוס וטכנו לצד קלאסיקות מהתחום.

DVA – God Made Me Funky // Fantastic Four // 22:12

Roska – Feeline VIP // Roska Kicks & Snares // 24:00

Donaeo – Riot Music // My Ish // 25:35

Donaeo – Party hard // My Ish // 27:40

D-Malice – Gabryelle Refix // Diamond in da Rough // 30:30

Shystie – Pull it (Ill Blu remix) // It’s Funky // 32:30

Zed Bias – To the Leff // cdr // 35:35

Zed Bias – Neighbourhood 09’ (Roska remix) // Sidestepper // 37:00

Natasja vs NB Funky – Bonfire Riddim Box // Steak House // 39:20

Sticky ft Stush – Dollar Sign // Soul Jazz // 42:15

El-B – Lyrical Tempo // Ghost // 44:30

Ragga Twins – Spliffhead // Shut Up & Dance // 47:00

Skream – Burning Up // Digital Soundboy // 49:20

Jah Warrior – Righteous Children // Shiver // 53:40

Stevie Wonder – If You Really Love Me // Tamla-Motown // 56:18

אך בנוסף לסגנונות המוזיקה השחורה הממוסדים יותר שהוזכרו מעלה, הקרנבל משמש כמעין ברומטר לרחשי הרחוב האנגלי, שבשאר ימות השנה הוא ממילא אחד המרכזיים של המוזיקה המועדונית בכללותה. בסיטואציה זו, טרנדים תורנים מותכים יחד עם קטעים שהפכו לנכסי צאן ברזל, בין אם אלו קטעי ג'אנגל מאמצע שנות ה-90, 2-סטפ-גאראג' מסביבות המילניום, ברוקן ביט ודאבסטפ מהעשור החולף או ה-UK פאנקי העדכני, שכנראה ישלוט השנה בכמה מהבמות הצעירות יותר. כך מהווה הפסטיבל מקום מפגש של הסגנונות השונים שבוקעים ממקור זה לאורך השנים, ומאפשר לחוות אותם כמקשה האחת שהם בבסיסם.

בשנה שעברה היו אלה זמר הדאנסהול מאבאדו עם "So Special" ו"א-מילי" של הראפר ליל' וויין שהושמעו מירב הפעמים בין הבמות השונות, ואני כולי סקרן לדעת מי יהיו הכוכבים של השנה, בה יש מועמדים פחות בולטים וברורים. באתר הקרנבל של Xtra1 אפילו עושים סקר מראש, כשבין המועמדים תמצאו כמה להיטי פאנקי תורנים, לצד "So Fine" של שון פול. ואולי תהיה זו בכלל מחוות הג'אנגל החדשה של מפיק הדאבסטפ סקרים, "Burning Up", שנכנסה חזק לפלייליסט של התחנה.

כך או כך, הבמה הכי עמוסה, עד כדי כך שהגישה אליה לפעמים נחסמת על-ידי המשטרה כבר באמצע היום, תהיה כנראה שוב זו של ה"גוד טיימז" סאונדסיסטם של האחים ג'ואי ונורמן ג'יי, שניים הדי ג'ייז הותיקים בקרנבל. ממרומי אוטובוס קומתיים אדום, מערבבים שם השניים מכל גווני המוזיקה השחורה (ג'ואי מתמחה ברגאיי ונורמן בדיסקו והאוס, ובין השניים תשמעו גם להיטי היפ-הופ, פופ, דראם'נ'בייס ומה לא). להם מוקדש השיר של סטיבי וונדר שנועל את המהדורה, שכמו רבים אחרים זוכה בקרב אנגלים רבים לתואר "גוד טיימז קלאסיק" בזכות אינספור ההשמעות שקיבל שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully