וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט אודות הלייבל FACT - להורדה חינם

29.8.2009 / 19:34

במלאת 10 שנים להקמת הלייבל ששינה את פני האינדי בירושלים, מעניק הבמאי רן אייזנשטט את הגרסה המלאה שלו לסיפור להורדה בחינם

יח"צ - חד פעמי

(הטריילר של "FACT By Fact", במאי: רן אייזנשטט)

הסרט "FACT By FACT" המתעד את קורות הלייבל "FACT" שהקים יורם אליקים, ניתן להורדה בחינם במלאת 10 שנים להקמת הלייבל. הקישור להורדה נמצא בעמוד המייספייס של הסרט (ראו קישורים מצורפים).

את הסרט ביים רן אייזנשטט, כיום עורך וגרפיקאי בערוץ 2, שליווה בין השנים 1999-2003 את האירועים השונים שסבבו את הלייבל ותיעד בכך הופעות נדירות של יאפים עם ג'יפים, גלברט, פרויקט הגומיה, צ'ארלי מגירה ואמנים נוספים שהחלו את דרכם תחת את המטריה של אליקים. בסרט גם קטעים בהשתתפות קוואמי, עדי גולד, עיתונאים ואנשי תרבות נוספים.

"כולם נענו ממש ברצון ושמחו להיזכר בתקופה, ולהקדיש מזמנם כדי לזכור את הדבר הזה שהיה כאן, והרבה אנשים כבר שכחו", אמר אייזנשטט בראיון לוואלה! תרבות עם צאת הטריילר של הסרט, שמובא כאן שוב. "מפתיע כמה מהר דברים נעלמים מהעין".

ההיסטוריה

FACT נסגרה ב-21 במרץ 2003 לאחר שאליקים אמר כי לא רצה להמשיך לפעול מתוך פשרה אמנותית מחד או חובות כספיים מאידך. לאחר סגירת הלייבל, ניהל אליקים לתקופה קצרה את "אודיו קולאז'", מחלקה בתוך NMC שהוציאה אלבומים לגלברט, יותר הלו-פיי המוערך מאד צוקי וצ'ארלי מגירה, אולם גם תקופה זו נסתיימה. גם החנות "באלאנס" בירושלים שהייתה החנות של הלייבל ברחוב שץ בעיר נסגרה לפני כשנה וחצי.

"FACT By Fact" הוא סרטו הראשון באורך מלא של אייזנשטט. קדם לו "האדמה מקולקלת", סרט קצר אודות הסצנה סביב תיאטרון הפרגוד שבירושלים. הסרט זכה בפרס ראש העיר ופרס "קרן שרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully