וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמנות לעם נפלה על פוליטיקות מכוערות"

עינב שיף

31.8.2009 / 17:23

יושב ראש העמותה נאלץ לדבריו לפטר 12 עובדים בשל חוסר היכולת לשלם להם ומאשים את משרד התרבות. העובדים מאשימים את הנהלת העמותה

עימות נוסף בין עמותת "אמנות לעם" ומשרד התרבות. היום (ב') הודיע יושב ראש העמותה, ישראל גל, כי 12 מעובדי העמותה מפוטרים בשל חוסר יכולתה של העמותה לשלם משכורות. "מאחר ולאמנות לעם לא הועברו הכספים ממשרד התרבות המגיעים לה בשל הפעילויות שהיא ביצעה בשנים 2008 ו– 2009 ולאור האילוצים להתנהל תחת תביעות נושים - חדלה למעשה אמנות לעם לתפקד, ואין מנוס מצמצום חד ביותר בהוצאותיה", כתב גל לעובדים. למעשה, נשארו בעמותה 2 עובדים בלבד.

גל קובל על כך שהעמותה לא קיבלה כספים המגיעים לה לכאורה ממשרד התרבות, על פי סיכומים קודמים הקשורים לתהליך ההבראה של העמותה. "לבי על העובדים", אמר גל. "עשיתי הכול למנוע זאת. אך דרשו מאתנו דברים שאינם עולים בקנה אחד עם מינהל תקין בלשון המעטה". גל אמר לוואלה! תרבות כי הדברים כללו דרישה למינויים פוליטיים בעמותה, להם סירב.

אלא שעובדי העמותה דחו את דבריו של גל מכל וכל. "ההנהלה פנתה אלינו אתמול ושאלה אנחנו מוכנים להצטרף למאבק מול משרד התרבות", מספר גורם בעמותה. "אנחנו ענינו להם במכתב מאד חריף (שתוכנו המלא הגיע לידי וואלה! תרבות נמצא בתמונה בכתבה - ע.ש) שבו כתבנו שההתנהלות המשרד היא לא הבעיה, אלא התנהלות העמותה. לדעתנו הם צריכים לעזוב את העמותה ואז יהיה אפשר לנהל אותה".

והפיטורים קשורים לכך?

גורם בעמותה: "הפיטורים תוכננו מראש. הם הודיעו שיקיימו ישיבה וחשבו שהיא תאיים עלינו. אבל האמת לא משתנה - יש דו"ח מאד חריף של החשב המלווה על המנהל התקין בעמותה"

המנכ"ל התפטר. האם התנועה לא בדרך הנכונה?

גורם בעמותה: "זה שהמנכ"ל התפטר זה יפה, אבל אין יום אחד שהוא לא היה במשרד מאז. האמת היא שהעובדים משלמים את ההתנהלות הלקויה של ההנהלה. הישובים אם אלו שחוטפים את המכה האמיתית. זה מקום שנפל על פוליטיקות מכוערות".

במשרד התרבות אמרו בתגובה "כל טענותיו של גל מופנות להסכם פשרה שנחתם בין הנהלת עמותה לועדה מיוחדת שמונתה על מנת לפתור את המשבר עם אמנות לעם, המוסכמת על הנהלת העמותה. כל ניסיון לשוות אופי כזה או אחר להסכם זה, שכאמור קיבל את אישור הנהלת העמותה הוא בבחינת הטעיית הציבור". במשרד התרבות והספורט עושים לילות כימים על מנת למצוא פיתרון למשבר החמור בעמותה וזאת מתוך החשיבות הרבה שיש לפעילות אמנות לעם בפריפריה".

"העובדים החליטו שהם לא רוצים לריב על הכספים", אומר גל בתגובה לדברים. "אני לא יכול להכריח אותם להיאבק על הנושאים הכלכליים. אם הכספים יוחזרו, אין שום מניעה להחזיר את העובדים לעבודה כבר מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully