וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופל וקם: מרשל בל - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

1.9.2009 / 15:33

פרדי קרוגר הרג אותו, ארנולד שוורצנגר השתמש בו וגיא שמי החתים אותו בסוכנות שחקני המשנה שלו. קבלו את מרשל בל

מרשל בל נולד בטולסה, אוקלהומה, ב-1942. קריירת המשחק שלו החלה בגיל מאוחר יחסית, בסרט "בירדי" (אותו קיבל בזכות אישתו מילנה קוננרו, מעצבת תלבושות שכבר הספיקה להיות מועמדת לחמישה פרסי אוסקר ולזכות בשלושה) ואותו ראו מספיק אנשים בשביל שבל ימשיך ויקבל תפקידי משנה. בל הוא בחור חסון עם עיניים בהירות ומבט חודר ולרוב מלוהק בתור הרע, או הסוכן הממשלתי ורק לעיתים נדירות אפשר למצוא אותו בקומדיות ("רוקנ'רול באוויר"). בין הסרטים בהם השתתף נמצאים "הצייד", "ללא מוצא", "תאומים", "אהבה פראית", "דיק טרייסי", "איר אמריקה", "סידורים אחרונים בדנוור", "זהות", "בית ספר לאומנות", "דכף אמיץ" ו"קפוטה". הרזומה הטלוויזיוני שלו מרשים מעט פחות וכולל בסך הכל את "תיקים באפלה", "בלוז לכחולי המדים" ו"דדווד". הוא שיתף פעולה פעמיים עם הבמאי ההולנדי הסוטה פול וורהובן (מיד ארחיב) והיה לדמות הראשונה בסדרה "אגדות מעולם המסתורין" שנהרגת.

זכרון גורלי – זה שמקושר למנהיג

דאג קוויד (ארנולד שוורצנגר), פועל בניין מאושר מהעתיד, מחליט לקחת חופשה בתוך המוח שלו, כאשר הוא משתיל זיכרון שלא קרה אודות הרפתקאות ריגול שונות במאדים. הצרות מתחילות כשתהליך ההשתלה משתבש ודאג משוכנע שהוא אכן היה במאדים וחווה את אותן הרפתקאות ריגול בתור "האוזר", אישיותו הקודמת. עד מהרה מגיע קוויד/האוזר פיסית למאדים, שם מגלה את מזימתו של קוהייגן (רוני קוקס) להסתיר מהתושבים את האוויר החופשי שהם ראויים אולי לנשום ולדרוש מהם תשלום.

מנהיג המורדים -אלו שמקווים לשחרר את האוויר לכוכב - הוא קואטו קורא מחשבות והמבוקש מספר 1 של השלטונות במאדים. אה, והוא וואחד מוטאציה מבחילה. ג'ורג' (בל) הוא הקשר לקואטו, כך שכל מי שרוצה להיפגש עמו, חייב לעבור דרכו קודם. אין לו המון נוכחות, או טקסט, ואנחנו כמעט ולא שמים לב אליו, אך ברגע שלומדים על הקשר המיוחד שלו למנהיג מתקשים לשכוח אותו.

אני והחבר'ה – האב המתאבל

התקופה היא שנות החמישים, המקום הוא עיירה שכוחת אל באורגון וארבעה צעירים בהנהגתם של ג'ורדי לצ'אנס (וויל וויטון) וכריס צ'יימברס (ריבר פיניקס) יוצאים למסע למצוא גופה של נער שנדרס. הדרך היא לא רק תוואי, כי אם גם מסמנת את מסע ההתבגרות של ארבעת חברינו, כאשר לאט לאט נחשפת השריטה הפרטית של כל אחד מהם. ג'ורדי, למשל, איבד את אחיו המוצלח (ג'ון קיוזאק) בתאונת דרכים קשה ומאז אביו (בל) איבד את חדוות החיים. למר לצ'אנס יש את "בהיית אלף יארדים" בעיניו, ומשפטים כגון "למה לך לא יכולים להיות חברים כמו לאחיך?" נזרקים לחלל האוויר, אך רק בחלומו של ג'ורדי אנו זוכים לשמוע את ההצהרה המעט יותר כנה: "זה אתה שהיית צריך למות". למרשל בל ב"אני והחבר'ה" יש תפקיד די קטן ורק הבעה אחת, אבל הוא עושה אותה ממש טוב.

גברים בחלל - הפחדן

העתיד הוא פאשיסטי וצבאי בסאטירה המלחמתית של פול וורהובן. ג'וני ריקו החתיך (קספר ואן-דין), שכבר הספיק להצטרף לחיל הרגלים מכל הסיבות הלא נכונות ולהתקשח, מוצא את עצמו על "קלנדת'יו" כוכב המקור של הארקנידים - הג'וקים הענקיים שמנהיגות כדור הארץ החליטה שהכל בגללם.

אחרי שהמפקדה הראשית מושמדת כמעט לגמרי על ידי הג'וקים ומלאה בחלקי גופות מבותרים, מוצאים ג'וני ומורו הרוחני ראצ'ק (מייקל איירונסייד) את הגנרל אוון (בל) מתחבא בארון ונראה מבועת. "הם עשו את זה לפארלי!!, הם נכנסו לתוך מוחו ואילצו אותו לקרוא לכם ועכשיו הם הולכים להרוג את כולנו!". גנרל אוון של בל הוא דמות מפוחדת עד מוות מסיבה שהיא ספק מוצדקת-ספק מגוחכת אולם ראצ'ק לא מתכוון לתת לו להוריד את המורל של היחידה שלו. לאחר שהגנרל כמעט ופורץ בבכי, גיבורנו הקשוח שם לפארסה הזו סוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיוט ברחוב אלם 2 – המאמן הקשוח

לג'סי וולש (מארק פאטון) יש בעית שינה. הוא מזיע, סובל מסיוטים ומדי פעם יוצא לשיטוטים ליליים ישן ועירום כביום היוולדו. דמות חוזרת בסיוטיו היא זו של פרד קרוגר (רוברט אינגלונד) רוצח ילדים מן העבר, שמשום מה לא עושה רושם כאילו הוא רוצה לפגוע בג'סי. לא עובר הרבה זמן עד שפרדי (מעולם החלומות) משתלט על גופו של ג'סי (מהעולם האמיתי) וגורם לו לרצוח את מי שרק אפשר. על המאמן שניידר הקשוח (בל), שרודה בתלמידיו, אפשר ללמוד כמה דברים שקשורים לבגדי עור צמודים והעדפה מינית מוטלת בספק באחד מהשיטוטים של ג'סי/פרדי. הוא מצטייר לנו כדמות סליזית ולאו דווקא חיובית ועל כן, גם אחד הראשונים לשלם את המחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • מרשל בל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully