וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אמנות לעם: השרה לבנת נפגשה עם העובדים

עינב שיף

2.9.2009 / 17:49

בעקבות פיטורי העובדים זימנה השרה ומנכ"לית משרדה את העובדים המפוטרים ללשכתה לשמוע את טענותיהם בפגישה שהגיעה גם לדמעות

בעקבות המשבר האחרון, נפגשה שרת התרבות והספורט לימור לבנת עם עובדי עמותת "אמנות לעם" שפוטרו בתחילת השבוע על ידי יושב ראש העמותה. השרה ומנכ"לית המשרד אורלי פרומן שוחחה עם העובדים וסיפרה כי מתנהל משא ומתן עם ההנהלה כדי לא להותיר את העובדים בלא פרנסה. "העובדים ממש בכו", סיפר גורם המעורה בפרטים.

"זו הייתה הפתעה מעניינת", מספרת עובד העמותה שנכח בפגישה. "השרה רצתה להכיר אותנו וזה היה מאד מרגש. כשאתה נמצא בקרב אנשים שפועלים רק נגדך, מרגש לפגוש מישהו שמעריך את העבודה שלך ומנסה לעזור".

וזה הגיע לבכי?

"היו קצת דמעות, בהחלט. זו שיחה מאד קשה וברגע שמעלים את המצב ומה שקורה אז בהחלט האמפתיה הביאה את הדמעות".

השרה פירטה כיצד תעזור לכם?

"היא לא אמרה אם ומה היא מתכוונת לעשות, אבל היא אמרה שהיא מאד מחויבת לפעילות של הגוף הזה והיא מאד מעריכה את הפעילות של הפריפריה. היא הדגישה שלושה דברים: את חשיבות הפעילות בפריפריה, חשיבות סגירת החוב לאמנים וההערכה הרבה שהיא רוכשת לעובדים".

השרה לבנת מסרה כי "פעילות 'אמנות לעם' חשובה ומשמעותית מאוד לפריפריה. אסור להשלים עם מצב שבו העובדים המסורים שבעבורם 'אמנות לעם' היא בית כבר עשרים שנה, ייאבדו את פרנסתם בשל התנהלות כושלת. העובדים אינם אשמים בליקויים שהופיעו בדוח החמור של החשב המלווה ואנו נעשה הכל על מנת לדאוג שהם לא יהיו אלה שישלמו על כך את המחיר".

המנכ"לית פרומן מסרה כי ""ביקשנו להיפגש עם העובדים לאחר שהזדעזענו מהיחס שקיבלו. חשוב לנו להמשיך את הפעילות תוך כדי תשלום החובות לאמנים ולמוסדות התרבות ובנוסף, יש לדאוג שאף עובד לא יימצא את עצמו במעגל האבטלה בשל אותם ליקויים חמורים שאפיינה, לצערי, חלק מפעילות העמותה"

העמותה בתגובה: "שהשרה תפסיק להתעמר בעובדים"

ישראל גל, יושב ראש עמותת "אמנות לעם" אמר לוואלה! תרבות בתגובה כי "כל מה שהשרה צריכה לעשות ולא לקצץ תקציבים מחמישה עשר מיליון שקלים לחמישה. הרי גם הקיצוץ שלה יביא לפיטורים. אנחנו קוראים לשרה להחזיר את הנורמליזציה לעמותה ולהשאיר את הכסף לתרבות בפריפריה. אין טעם להמשיך ולהתעמר בעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully