וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אין פרס ספיר לשנת 2009

עינב שיף

6.9.2009 / 13:10

מפעל הפיס אישר לוואלה! תרבות כי הפרס לא יוענק בשנית וגם - חילוקי דעות בין הסופרים הפגועים הביאה לפירוק חבילת הייצוג של עו"ד מיבי מוזר

פרס ספיר לשנת 2009 לא יוענק מחדש, כך נודע לוואלה! תרבות. ביטול הפרס באופן סופי עומד בניגוד להודעת מפעל הפיס מיום ה- 2 ביולי, אז נודע דבר ביטול הפרס שהוענק לאלון חילו על ספרו "אחוזת דג'אני", בשל ליקויים בהליך השיפוט, כפי שנחשפו לראשונה בוואלה! תרבות. מפעל הפיס הודיע אז כי הדירקטוריון ימנה חבר שופטים חדש שיבחר רשימת ספרים לפרס חדש, אולם כעת מתברר כי במפעל הפיס כברהחלו בהכנות לקראת פרס ספיר 2010, תוך החלטה להתעלם מהפרס השנה. במפעל הפיס אישרו את הפרטים ואמרו כי "לאור המציאות שנוצרה הפרס בוטל. לא יהיה תהליך חדש".

"מאחר שב- 2009 הזוכה הוא אלון חילו, אז רק הגיוני שמפעל הפיס לא יבחר זוכה אחר", אמר בתגובה עו"ד מיבי מוזר, אשר ייצג 4 מ- 5 המועמדים לפרס (חילו, רונית מטלון, איריס לעאל ונורית גרץ). "זאת, מאחר שחבר השופטים בחר באלון חילו".

"זה שהם לא ממשיכים לסיבוב נוסף ב-2009 עדיין לא פוטר אותם מלתקן את העוול שנעשה לנו", אמרה בתגובה איריס לעאל, שהיתה מועמדות לפרס על ספרה "אש בבית".

בתוך כך, שערורית פרס ספיר מסרבת להרפות גם בתוך מעגל הסופרים שנפגעו. לוואלה! תרבות נודע כי הסופרת רונית מטלון, שהפסידה את הפרס לחילו על חודו של קול, ביקשה לפרק את חבילת הייצוג של עו"ד מוזר. "רונית ביקשה לא לעשות כלום בעניין פרס ספיר והיא לא תפנה לעורך דין אחר", אומרת עירית אלקבץ, דוברת הוצאת עם עובד, בשם מטלון.

"אכן, בהיעדרי מן הארץ שמעתי שיש בכלל, לא רק עם רונית, חילוקי דעות בין הסופרים", מאשר מוזר את הפרטים בשיחה עם וואלה! תרבות. "מאחר שאני בפרשה זו ראיתי עצמי כמתנדב על מנת לשמור על כבודו של הפרס, אז הודעתי עוד בהיותי בחו"ל שאם אין הסכמה בין ארבעת הזוכים בדבר קווי פעולה, אז אני לא אייצג אותם במאוחד".

זהו, מעכשיו כל אחד לעצמו?

"יכול להיות שיהיו כאלו שיצטרפו לאלון, אבל אפשר לומר שההתנדבות שלי לייצגם במאוחד הייתה קיימת והייתי מוכן לעשות זאת בלא תמורה, רק כל עוד כולם נוהגים באותה דרך."

יחד עם מטלון גם נורית גרץ פורשת מהמירוץ. "אני מחקתי את הפרס הזה מחיי", אומרת מחברת "על דעת עצמו". "יש לנו כל כך מעט זמן, חבל לבזבז אותו על זה".

מאחר ואמנון דנקנר, שהיה מועמד לפרס על "ימיו ולילותיו של הדודה אווה" פנה מלכתחילה לייצוג פרטי, מוזר מייצג כעת את חילו בלבד. טרם ידוע לאיזה כיוון תפנה איריס לעאל, שסירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully